کد خبر: ۹۵۸۵۳۴۸
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج،پنجمین و اخرین ایستگاه اردوی کتابخوانی عشایر کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری، با حضور روسای ادارات کتابخانه های عمومی ،فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور عشایر و کانون پرورش فکری شهرستان گچساران ،کتابداران شهرستان گچساران و ایل نشینان منطقه آبرزی(خیرآباد)  برگزار شد.
محمدرحیم الهیان، رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران ضمن گرامیداشت بیستمین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: پنجمین اردوی عشایری کتاب‌خوانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال جاری به میزبانی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گچساران با عنوان «کوچ کتاب» و همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی ازجمله قصه‌گویی، جمع خوانی کتاب، معرفی کتاب، بازی‌های بومی محلی و ... در منطقه عشایری آبرزی (منطقه خیرآباد) گچساران برگزار شد.

الهیان افزود: برگزاری اردوی کتابخوانی عشایر در منطقه آبرزی خیرآباد، پنجمین رویداد خدمات رسانی فرهنگی به مناطق عشایر با هدف تسهیل دسترسی مردم مناطق محروم و عشایر به کتاب است که به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد از سال گذشته تاکنون در حال برگزاری است و عشایر آبرزی خیرآباد به عنوان ایستگاه پایانی در سال جاری انتخاب شده بود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران اظهار کرد: هدف نهایی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توسعه خدمات و دسترسی عادلانه همه مردم ایران به کتاب است. در این آیین نیز معلم عشایری منطقه آبرزی به معرفی کتاب مصدق و عشایر پرداخت و از نقش ویژه عشایر را در تحولات ملی شدن صنعت نفت و دولت مصدق مطالبی را بیان کرد.

برگزاری برنامه‌های ترویجی و فرهنگی کتاب محور، اهدای کتاب، برگزاری مسابقه، جمع خوانی، قصه‌گویی، کلاس‌های مهارتی و آموزشی، بازی‌های محلی، کاردستی و … ازجمله برنامه‌های رویداد کتاب‌خوانی در مناطق عشایر نشین کهگیلویه و بویراحمد است.

گفتنی است تاکنون این رویداد فرهنگی با همراهی دانش آموزان و جامعه عشایری شهرستان های بویراحمد، دنا ، باشت  و کهگیلویه به ترتیب در مناطق عشایری گلال لوداب، دشتک سی سخت و،پیچاب باشت  و چنگلوا کهگیلویه اجرا شده است و منطقه عشایری آبرزی خیرآباد آخرین ایستگاه این طرح خدمات رسانی در سال جاری بود.

پنجمین اردوی کتابخوانی عشایر کهگیلویه و بویراحمد در منطقه آبرزی خیرآباد به ایستگاه پایانی رسیدپنجمین اردوی کتابخوانی عشایر کهگیلویه و بویراحمد در منطقه آبرزی خیرآباد به ایستگاه پایانی رسیدپنجمین اردوی کتابخوانی عشایر کهگیلویه و بویراحمد در منطقه آبرزی خیرآباد به ایستگاه پایانی رسیدپنجمین اردوی کتابخوانی عشایر کهگیلویه و بویراحمد در منطقه آبرزی خیرآباد به ایستگاه پایانی رسید

 

ارسال نظرات