خبرهای داغ:

در حاشیه نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک دیدار معاون رئیس جمهور ایران با رئیس کمیسیون ملی زنان لبنان

«انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک با رئیس کمیسیون ملی زنان لبنان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۵۸۵۴۴۹
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده روز دوشنبه به وقت محلی با خانم «کلودین عون»(Claudine Auon ) رئیس کمیسیون ملی زنان لبنان دیدار کرد.

طرفین در این دیدار، در خصوص سیاست‌ها، راهبردها و اقدامات خود در راستای حمایت از توان‌افزایی زنان، استیفای حقوق آنها و هدایت دستگاه‌های داخلی در این مسیر تبادل نظر و رایزنی کردند.

خزعلی در این دیدار با اشاره به موفقیت دولت سیزدهم در افزایش اشتغال زنان گفت: توانمندسازی زنان در این طرح هر چند بر مشاغل خانگی زنان متمرکز است اما این مشاغل نه صرفاً مشاغل سنتی بلکه استفاده از ظرفیت زنان تحصیل کرده ایرانی در صنایع فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی است. 

او افزود: با اجرای این طرح زنان اندیشمند ایرانی در کنار فرزندانشان هستند اما شاغل تاثیرگذار در امر اقتصاد جامعه‌ نیز هستند. آموزش زنان تا دسترسی به بازار در این طرح پیش بینی شده است. 

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوال رئیس کمیسیون ملی لبنان در خصوص جایگاه متولی امور زنان در ایران افزود: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به عنوان متولی اصلی حوزه زنان و خانواده در کشور، وظیفه نظارت و برنامه‌ریزی برای امور زنان و خانواده را عهده‌دار است و وزارتخانه‌ها به عنوان بازوان اجرایی برنامه‌هایی هستند که معاونت سیتستگذاری و ابلاغ می‌ کند. 

 در ادامه این دیدار خانم عون از اجرای استراتژی جدید در حوزه زنان از دسامبر سال ۲۰۲۳ در لبنان خبر داد و گفت: این برنامه حول پنج محور عمده مشارکت سیاسی زنان، توانمندسازی اقتصادی، کارآفرینی، از بین بردن تبعیض علیه زنان و اصلاح قانون در حال اجراست. 

رئیس کمیسیون ملی زنان لبنان ادامه داد: باور داریم که برابری به معنای برابری در مقابل قانون است. 

در پایان این دیدار، معاون رئیس جمهور ایران از خانم عون برای پیوستن به "جنبش جهانی تعهد به خانواده" و همچنین پر رنگ کردن "نقش زنان در مبارزه با فساد" دعوت به عمل آورد.

شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ مارس ۲۰۲۴ (۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲) با حضور ۱۰۱ هیات عالیرتبه از جمله هیات جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرد.

 

از سازمان ملل، "انسیه خزعلی" معاون رئیس جمهور اسلامی ایران ایران در امور زنان و خانواده در صدر هیاتی رسمی برای شرکت در این نشست به نیویورک سفر کرده است.

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده قرار است در سخنان خود گزارشی درباره وضعیت زنان در ایران و نیز جامعه بین الملل ارائه کند.

نشست شصت و هشتم کمیسیون مقام زن با موضوع اصلی «پرداختن به فقر و تقویت نهادها و تأمین مالی برای همه زنان و دختران» برگزار خواهد شد.

امسال ۱۰۱ هیات عالی‌رتبه از سراسر جهان در این نشست به بحث و تبادل نظر و گفت‌وگو پیرامون موضوعات اولویت‌دار زنان خواهند پرداخت.

در جهان امروز ۱۰.۳ درصد از زنان در فقر شدید زندگی می کنند و فقیرتر از مردان هستند. سازمان ملل متحد پیش بینی می کند برای پایان دادن به این فقر تا انتهای دهه پیش رو، پیشرفتی ۲۶ برابر سریعتر به سمت پایان دادن به فقر لازم است.

همچنین داده های ۴۸ اقتصاد در حال توسعه نشان می دهد که برای دستیابی به توانمندسازی زنان و پایان دادن به فقر و گرسنگی بیش از ۱۰۰ میلیون دختر و زن در جهان، به سرمایه ای بالغ بر ۳۶۰ میلیارد دلار اضافی در سال نیاز است.

دستور رسمی نشست شصت و هشتم کیمسیون مقام زن سازمان ملل در حالی به فقر و محرومیت زدایی توجه دارد که جامعه جهانی، امروز شاهد رخدادهایی تاسف باری از گرسنگی کودکان و فقیرتر شدن لحظه به لحظه زنان در فلسطین به دلیل جنگ اسرائیل است.

ارسال نظرات