خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان؛ روزه داری یکی از کارهایی است که موجب نزول رحمات الهی بر انسان می گردد و هم سعادت در دنیا و آخرت را به همراه دارد.
کد خبر: ۹۵۸۵۸۷۳
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵

حجت الاسلام عبدالرضا رستگار مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در جمع روزه داران گفت: ماه رمضان ماه برکت و رحمت است و اولین نکته این ماه نیت هست و باید پیش از نماز صبح نیت صورت بگیرد، اگرچه بهتر است پیش از ماه رمضان برای کل ماه نیت کنیم.

 

او افزود: نیت کردن بر زبان جاری کردن یا در ذهن گذراندن نیست، همین که نیمه شب از خواب بر می خیزیم برای سحری خوردن و روزه داری کافی است.

 

حجت الاسلام رستگار با اشاره به اینکه هر کسی ایمان و عمل صالح داشته باشد رحمات الهی بر او نازل می شود، بیان کرد: روزه داری یکی از کارهایی است که موجب نزول رحمات الهی بر انسان می گردد و هم سعادت در دنیا و آخرت را به همراه دارد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر (عج) می گوید: وقتی انسان روزه می‌گیر چربی های نیم سوخته اش می سوزد و این موضوع باعث زدودن اضافه چربی‌ها می‌شود که مضر هم هستند.

 

حجت الاسلام عبدالرضا رستگار به واژه رمضان اشاره کرد که که مشتق از «رمض» یعنی شدت و حرارت سنگ بر اثر گرمای خورشید است و همین باعث می‌شود خواسته های نفسانی بر اثر این فشار از بین برود.

 

او یادآور شد: رمضان برای آن است که تعلقات ما نسبت به دنیا کاهش یابد و با گرسنگی کشیدن و تشنگی این امر محقق خواهد شد.

 

حجت السلام رستگار روزه را ۳ نوع دانست که یکی عام دیگری خاص و سومی خاص الخاص است.

 

او در خصوص روزه عام توضیح داد: این نوع روزه عادی است که ما از مبطلات روزه دوری می‌نماییم؛ مانند خوردن و نوشیدن اما در نوع خاص روزه انسان از دروغ گفتن و غیبت کردن نیز امتناع می‌ورزد.

 

حجت الاسلام رستگار در مورد نوع خاص الخاص روزه اینچنین اظهار داشت: انسان تصور گناه و معصیت هم نمی کند و طوری به لحاظ روحی تقویت می شود که امکان اینکه گناه را در ذهنش تصور کند هم نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها