خبرهای داغ:
قاسمی‌فرزاد:

تأثیر باورها و ذهنیت جامعه در کاهش جمعیت یک اصل مهم است

همدان-استاندار همدان گفت: موضوع اقتصادی و معیشت به تنهایی دلیل بر کاهش جمعیت نیست و تأثیر باورها و ذهنیت جامعه در این راستا یک اصل مهم است.
کد خبر: ۹۵۸۶۳۵۰
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه‌ ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان همدان با اشاره به اینکه مهمترین موضوع جامعه‌ امروز، فرهنگ‌سازی است، اظهار کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی باید از دوران ابتدایی آغاز شود.

وی افزود: موضوعات فرهنگی به مرور به نتیجه می‌رسد و آنچه باعث مشکلات امروز شده، روند اقدامات فرهنگی ۵۰ سال گذشته است.

استاندار همدان عنوان کرد: در دولت مردمی و انقلابی ایران قوی توجه خاصی به موضوع افزایش جمعیت شده و باید روند اقدامات ادامه پیدا کند تا به نتیجه مطلوب برسد.

وی ادامه داد: موضوع اقتصادی و معیشت به تنهایی دلیل بر کاهش جمعیت نیست و تأثیر باورها و ذهنیت جامعه در این راستا یک اصل مهم است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شتاب بسیاری در تأثیرگذاری روی اذهان عمومی و در نتیجه کاهش جمعیت داشته است، گفت: آموزش سواد رسانه و فرهنگ استفاده از فضای مجازی را باید برای آحاد جامعه در اولویت قرار دهیم.

وی تصریح کرد: کیفیت تربیت فرزندان بسیار مهم است و باید در کنار تعدد فرزندان به این امر توجه ویژه شود.

استاندار همدان با بیان اینکه آینده‌ روشن با همت جوانان رقم می‌خورد، افزود: مسیر فرهنگ غرب به رفع نیازها در خارج از خانواده و در نهایت تنهایی فرد در سالمندی منتهی می‌شود.

وی یادآور شد: تشکیل خانواده ایجاد انگیزه و امیدآفرینی دارد و فرهنگ‌سازان جامعه باید خطرات سیاه چاله‌ سالمندی جمعیت را تبیین کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات