خبرهای داغ:
فرماندار اهواز گفت: خرید صنایع دستی تولید شده در اهواز و استان خوزستان از سوی ادارات، دستگاه های اجرایی و شرکت ها، به منظور حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان و رونق بازار ضرورت دارد.
کد خبر: ۹۵۸۶۴۹۴
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،سید احمد موالی زاده در نشست هم‌اندیشی جمعی از فعالان حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اهواز در سالن اجتماعات شهید فرجوانی فرمانداری افزود: ادارات، شرکت ها و دستگاه های اجرایی به منظور حمایت، رونق و بهبود صنایع دستی برای تهیه هدایا و صنایع دستی از محصولات و تولیدات صنعتگران و تولیدکنندگان در استان خریداری کنند.
وی در ادامه با اشاره به دارا بودن پنج اثر ثبت‌جهانی در خوزستان، پرداختن به میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس و همچنین موضوع گردشگری اهواز و استان را ضروری و پراهمیت دانست و خواستار همکاری تعاونی‌های روستایی در قالب ایجاد مراکز بوم‌گردی با هدف افزایش مراکز اسکان و پذیرش گردشگر شد.
فرماندار اهواز توجه به پهنه‌های آبی روستاهای هدف گردشگری از جمله پهنه آبی ام‌الطمیر، آبگیر شیبان، تالاب بامدژ، نهر مالح و … را ضروری دانست و بر ایجاد کارگروه‌های گردشگری در این خصوص با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط همچون وزارت نیرو، شهرداری، میراث‌فرهنگی تأکید کرد.
موالی زاده ابلاغ بخشنامه خرید اقلام صنایع‌دستی به ادارات به‌منظور استفاده در فضای درون اداره و نیز استفاده در بسته‌های هدیه را به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان در استان خوزستان در دستورکار قرار داد.
در پایان نشست، به آسیب‌شناسی حوزه‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی اهواز پرداخته شد و باتوجه به ظرفیت‌های موجود، پیشنهاداتی در خصوص افزایش سطح کیفی فعالیت‌ها ارائه شد.
تأسیس بازارچه‌های صنایع‌دستی در بافت تاریخی اهواز، ساخت المان‌های شهری با درون‌مایه صنایع‌دستی، نظارت‌هرچه بیشتر بر هتل‌ها و اماکن بوم‌گردی، ایجاد و ارتقا ناوگان حمل و نقل گردشگری مناسب و ایجاد ایستگاه‌های معرفی میراث‌فرهنگی در فرودگاه، راه‌آهن و پایانه‌ها از جمله موارد مهمی بود که پیشنهاد آن از سوی فعالان و حاضران در نشست ارائه شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اهواز، نشست هم‌اندیشی جمعی از فعالان حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اهواز با سیداحمد موالی‌زاده فرماندار اهواز با حضور زهره پرویزی‌برجوئی سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شهرستان و روسا و اعضای انجمن‌ها و فعالان حوزه‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی اهواز در محل سالن جلسات شهید فرجوانی فرمانداری برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها