کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرگزاری بسیج بیان کرد :

ماه رمضان ، ماه بندگی مخلصانه خداوند است

مسئول تعلیم و تربیت حوزه حضرت زینب [س] و طلبه حوزه علمیه ملارد در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری بسیج عنوان کرد : در فضیلت ماه مبارک رمضان همین بس که رسول اکرم [ص] می فرمایند : ماه مبارک رمضان ابتدایش رحمت میانه اش مغفرت و پایانش رهایی از آتش جهنم است.
کد خبر: ۹۵۸۷۴۹۵
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۱

مهین کریمی نژادمسئول تعلیم و تربیت حوزه حضرت زینب [س] و طلبه حوزه علمیه ملارد ادامه داد : رحمت الهی در اوایل این ماه به سوی بندگان نازل می شود به گونه ای که عبد خدا دعوت می‌شود تا یک ماه بند‌ه‌ای مخلص برای پرودگار باشد و به همین سبب‌ حتی برای یک ماه بنده را از بند گناهان و پلیدی می‌رهاند.

کریمی نژاد افزود : خداوند منان در میانه ماه برای مغفرت و آمرزش شب هایی را قرار داد تا پاکی همه گناهان را تضمین کند و در سه شب قدر رزق سال مؤمنان را معین و رضوان و غفران آن را مشخص می‌کند .

در ادامه بیان کرد : و پایان ماه رهایی از آتش دوزخ است یعنی در انتها‌ ماه مبارک رمضان گناهان آدمي ‌ریخته می شود و بنده را پاک و منزه می‌گرداند تا بار دیگر او را برای بندگی مخلصانه آماده سازد .همچنین که از اسم ماه مشخص است به معنای حرارت بر گناهان ، هدف معین تمام ۳۰ روز طاعات و عبادات‌ رهایی از بند گناهان و دوری از جهنم است.

در آخر عنوان کرد : پس در ماهی که رحمت و مغفرت و آزادی از آتش دوزخ شامل حال بندگان و فرصت رهایی از گناهان معین است باید قدر دانست و شکر گزار بود و طلب بهترین ها را برای سال کرد

 

هستی اسدی مقدم خبرنگار خبرگزاری بسیج ملارد 

ارسال نظرات
آخرین اخبار