حافظ کل قرآن کریم ملاردی :

حفظ قرآن کریم لطف و محبت خداوند متعال برای من بود

حافظ قرآن کریم ملاردی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج حفظ آیات قرآن کریم را ابتدا از لطف و محبت خدای متعال و سپس نتیجه مستمر پشتکار خود دانست.
کد خبر: ۹۵۸۸۵۸۰
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۳

 حافظ کل قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ملارد عنوان کرد:بنده حفظ قرآن را از بهمن سال ۱۳۹۰ آغاز کردم، ابتدا به نیت روخوانی، قرآن رو شروع کردم سپس گویا نیرویی پنهانی مرا به حفظ این کتاب آسمانی سوق داد و از آنجا به‌بعد به صورت جدی حفظ قرآن را ادامه دادم.

وی ادامه داد: در این مسیر خانواده خیلی همراهم بودند و من را ترغیب می‌کردند که تا بهتر و سریع تر حفظ کنم، حتی همسرم در کارهای منزل هم کمکم می‌کرد و هیچ وقت ناراحت نمی‌شد و برای حفظ هر جزء هدیه ام هم بهم می‌داد و برخی از سوره ها و آیات رو هم در کنار ایشون مرور می‌کردم و بسیار از او سپاسگزارم، مادرم نیز همیشه به من انگیزه میداد‌ و حواسش به بچه هایم بود و می‌گفت من سواد ندارم قرآن بخوانم تو به جایش این کار را برای من انجام بده. 

بحری از دیگر عوامل موفقیت خود در این مسیر گفت: داشتن استاد کاربلد،‌ حمایت های همیشگی همسر و خانواده ام ، ذوق و اشتیاق خودم، انگیزه دادن دوستان و بیش از همه چیز لطف و کمک خداوند از عوامل زمینه ساز موفقیت من در این مسیر نورانی بود.

حافظ کل قرآن کریم در مورد برکات حفظ قرآن در زندگی خویش بیان کرد: هر جایی برایم مسئله و یا مشکلی پیش می‌آمد سوره ای را می‌خواندم و گره از کارم باز می‌شد‌، حتی گاهی ممکن بود چیزی را از خداوند بخواهم یا خواسته‌ای داشته باشم بدون اینکه به زبان بیارم برایم محیا می‌شد، پس از حفظ قرآن در جمع خانواده و دوستان احترام بیشتری برایم قائل بودند و در مسائلشان ابتدا با بنده مشورت می‌کردند و تصمیم می‌گرفتند.

وی افزود: مدارک چند جزء از قرآن کریم را کسب کردم در مسابقات بسیاری هم شرکت کردم و نیز رتبه های برتر دارم و تلاش زیادی هم‌برای آن‌ داشتم حتی اگر مقام نمی‌آوردم. 

بحری در پاسخ به این‌سوال که آیا در زمینه قرآن نیز‌ رقابت هست یا خیر بیشتر‌ رفاقت است و تاثیر آن گفت : برای من فقط رفاقت مهم بود چون اصلا انسان رقابتی نیستم اما اگر رقابت سالم‌در این زمینه باشد نه تنها بد نیست بلکه سبب بالابردن انگیزه افراد در حفظ آیات قرآنی خواهد شد.

حافظ کل قرآن کریم ملاردی تصریح کرد: به نظرم سن کودکی حدودا ۸ _۹ سال بهترین زمان‌برای آغاز حفظ قرآن است، تشویق، جوایز و هدایا، مسابقات، دادن امتیازات در باشگاه ها و مراکز فرهنگی هنری می‌تواند انگیزه های خوبی برای جذب و ترغیب افراد به ویژه جوانان‌و نوجوانان در حفظ این کتاب آسمانی باشد البته که گزینش و جذب انسان ها در این مسیر لطفی از جانب پروردگار است که شامل حال افراد می‌شود.

وی با اشاره به آشنایی مردم با آیات و مفاهیم قرآنی خاطر نشان کرد: در گذشته متاسفانه آشنایی مردم با قرآن و محفوظات و مفاهیم قرآنی خیلی ضعیف بود بنده در دوره ای که خودم حفظ میکردم هیچ برنامه ای بزای تشویق و آشنایی مردم با قرآن و حافظان وجود نداشت اما به مرور زمان فعالیت ها در این زمینه بیشتر و بهتر شد .

زهرا عین آبادی خبرنگار خبرگزاری بسیج ملارد

ارسال نظرات
آخرین اخبار