فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از اجرای برنامه‌های فرهنگی در 670 محله اسلامی برای ایام ماه مبارک رمضان و نوروز طبیعت خبر داد و گفت:بیش از 80 هزار نفر از برنامه کافه شهدا و روایتگری بازدید کرده‌اند.
کد خبر: ۹۵۸۷۹۰۷
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار حسین زارع کمالی با اشاره به اینکه سپاه الغدیر و بسیج استان یزد در ایام ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت در قالب طرح «۳۰ شب، ۳۰ خدمت» و با محوریت مساجد برنامه‌های متنوع فرهنگی را برای همشهریان و مسافران نوروزی تدارک دیده است اظهار داشت: هرشب ماه مبارک رمضان با محوریت ۶۷۰ محله اسلامی استان یزد در مساجد استان یزد یک خدمت مومنانه به مردم و همشهریان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: توزیع ۳ هزار بسته مومنانه، آزاد سازی ۳۰ زندانی غیرعمد، تهیه و توزیع بیش از ۲۰۰ سری جهیزیه ایرانی اسلامی، توزیع ۱۰ هزار قرص نان در میان روزه داران، برگزاری سفره‌های افطاری ساده از جمله مهمترین برنامه‌هایی است که در این ایام در مساجد استان یزد توسط سپاه الغدیر برای اجرای آن برنامه ریزی شده است.

فرمانده سپاه الغدیر همراهی و کمک بسیجیان استان یزد به فراجا در راستای کاهش تصادفات را یکی دیگر از اقدامات انجام شده توسط بسیج استان در این ایام ذکر و تصریح کرد: در سطح شهرستان یزد نیز بر اساس مصوبه قرارگاه ستاد سفر نوروزی استان، محوریت برنامه‌های فرهنگی در دو محل مسجد جامع یزد و حسینیه تاریخی امیرچقماق برعهده سپاه الغدیر قرار داده شده است.

زارع کمالی افزود: در این دو مکان نیز متناسب با مناسبت‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی متعددی در نظر گرفته شده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها برگزاری جشن بزرگ روزه اولی‌ها، برگزاری مراسم عزاداری شهادت امیرالمؤمنین (ع)، برگزاری تلاوت قرآن، برپایی کافه شهدا و روایتگری، برپایی ایستگاه‌های مشاوره خانواده، فرزندآوری و فرزند پروی، ایستگاه مشاوره تحصیلی است.

فرمانده سپاه الغدیر با تأکید بر اینکه استقبال مسافران نوروزی و همشهریان از برنامه‌های اجرا شده در مسجد جامع و حسینیه تاریخی امیرچقماق بسیار خوب بوده است اظهار داشت: از دو برنامه شاخص اجرا شده در این دو مکان که برگزاری کافه شهدا و روایتگری بوده است بیش از ۸۰ هزار نفر بازدید به عمل‌آورده‌اند.

زارع کمالی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌شده است تا برنامه‌های اجرا شده در این دو مکان متناسب بافرهنگ و زیست مردم یزد باشد، خاطرنشان کرد: در این برنامه‌ها سعی شده هویت و فرهنگ اصیل مردم یزد به گردشگران و مسافران نوروزی منتقل و مردم استان‌های دیگر نیز با آداب‌ورسوم یزد آشنا شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های سپاه الغدیر در سال جاری نیز با شدت و جدیت با محوریت خدمت مؤمنانه و امید آفرینی ادامه پیدا می‌کند، تصریح کرد: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در جهت تحقق شعار سال، هیات اندیشه‌ورز بسیج به‌صورت ویژه تقویت می‌شود تا ظرفیت‌های مردمی استان یزد شناسایی و در راستای مردمی‌سازی اقتصاد به مسئولان استان معرفی شود.

ارسال نظرات