استمرار تلاش‌های تیم اقتصادی استان در راستای تنظیم بازار
تیم اقتصادی استان در راستای تنظیم بازار، بازرسی و نظارت، این بار در شهرستان کهگیلویه حضور یافت.
کد خبر: ۹۵۸۸۱۱۲
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد؛ در جریان جلسه ستاد تنظیم بازار و ستاد خدمات سفر شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی، سید احسان عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ضمن اشاره به آغاز سال جدید با شعار اقتصادی "جهش تولید با مشارکت مردم"، گفت: تحقق این شعار مهم باید در دستور کار جدی قرار گیرد و در حوزه اقتصادی ساماندهی سه وجه تولید، توزیع و مصرف، شاخص های اساسی تحقق شعار سال خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری افزود: قیمت‌ها بایستی رصد و مدیریت شوند تا در حق مردم اجحاف نشود و گران فروشی اتفاق نیوفتد و البته دستگاه های متولی باید در سیستم نظارتی خود، تبادل بازرسی بین شهرستان‌ها را در دستور کار داشته و عملیاتی نمایند.

عسکری بیان کرد: بحث بازار حتما بایستی با نظارت همراه باشد و نظارت بدون درج قیمت امکان پذیر نیست و اینکه پس از اعمال پلمب، تا طی کردن فرایند قانونی و تعیین تکلیف اصناف متخلف، نباید فک پلمب شود. سید امیر تیمور موسویان مدیرکل صمت استان نیز در این جلسه اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ اداره کل صمت استان ۱۱۹۱۹ واحد صنفی را مورد بازرسی و نظارت قرار داد که منجر به ۴۳۳۵ پرونده با ارزش ریالی ۲۳۵ میلیارد ریال گردید.

مدیرکل صمت استان افزود: تعداد پرونده‌های قاچاق کالا نیز، ۱۰۶ پرونده بوده که ارزش ریالی این پرونده‌ها ۵ میلیارد ریال بوده است.

وی به این موضوع که باید به سمت پویش اجتماعی و به سمت گزارش محور شدن موضوعات برویم اشاره کرد و گفت: انتظار داریم مردم شریف در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی، از طریق سامانه ارتباطی یکپارچه پاسخگویی ۱۲۴ و یا به‌صورت اینترنتی و حضوری به اداره صنعت، معدن و تجارت استان یا ادارات صمت شهرستان‌های تابعه اطلاع دهند تا در اسرع وقت با رسیدگی به شکایات، با واحدهای متخلف برخورد قانونی انجام گیرد.

مدیرکل صمت در پایان گفت: ان شاءالله جمیع این تصمیم سازی‌ها و اقدامات عملیاتی در سطح بازار منجر به رضایت مندی مردم عزیر از خدمات دولت شود.

ارسال نظرات