خبرهای داغ:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۶۳ هزار تن دانه روغنی کلزا از سطح مزارع استان برداشت شود.
کد خبر: ۹۵۹۰۶۲۵
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، عبدالرضا سیداحمدی با اشاره به آغاز برداشت کلزا از ۱۴ فروردین امسال در خوزستان گفت: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، ۴۳ هزار هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص یافت و پیش بینی می‌شود ۶۳ هزار تن محصول از این سطوح برداشت شود که نسبت به پارسال افزایش ۲ برابری خواهد داشت.


وی با بیان اینکه خوزستان رتبه اول کشت و تولید کلزا در کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: ۴۰ مرکز خرید در استان آماده خرید محصول کلزا از کشاورزان هستند.

سیداحمدی قیمت خرید تضمینی کلزا به ازای هر کیلوگرم را ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: کلزا در مزارع ۲۶ شهرستان کشت شده که بیشترین سطح مربوط به شوش و بهبهان است.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان؛ برداشت کلزا در شهرستان‌های شوش، اندیمشک و بهبهان در حال انجام است و تاکنون ۳۱۵ تن محصول از این سطوح برداشت و به مراکز خرید انتقال داده شده است.

وی ارقام کشت شده را شامل هایولا ۵۰ و مقدار جزیی بذر تراپر عنوان و اضافه کرد: این ارقام جز ارقام هیبرید پرمحصول هستند و متوسط عملکرد آن‌ها در شرایط مناسب تا ۳.۵ تن گزارش شده است.

سیداحمدی می‌گوید: نیاز مزارع کلزا به کمباین برای برداشت تأمین شده و برای مناطق دوردست و سختگذر تمهیدات لازم به منظور انتقال کمباین به این مناطق اندیشیده شده است.

گفتنی است؛ برداشت محصول کلزا در استان خوزستان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها