خبرهای داغ:
امام جمعه اهواز گفت: شعار سال ۱۴۰۳ با همراهی و مشارکت مردم و مسئولان محقق می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۱۰۴۷
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه های بعد از اقامه نماز عید سعید فطر که باحضور اقشار مختلف مردم در مصلای مهدیه امام خمینی اهواز برگزار شد، با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، عید بزرگ مسلمانان و شیعیان جهان گفت: ثمره یک ماه عبادات و بندگی خداوند، تقوا، خوش اخلاقی، خوش برخوردی و گشاده رویی است.

وی با بیان اینکه اسلام فقط حزن و مصیبت نیست، خوشحالی و جشن در آن وجود دارد، افزود: آن که ایمانش کامل‌تر باشد، خوشحال‌تر است و کسی که می‌خواهد ایمانش کامل باشد، باید خوش اخلاق باشد.

حجت الاسلام موسوی فرد با اشاره به هشتم ماه شوال، سالروز تخریب قبور بقیع است، ادامه داد: اسلام در طول حیات خود مصیبت‌های زیادی دیده است و تخریب قبور ۴ امام معصوم علیهم السلام مدفون شده در قبرستان بقیع برای ما شیعیان و مسلمانان جهان، مصیبت بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان درخصوص شعار سال ۱۴۰۳ می‌گوید: امسال مقام معظم رهبری همانند ۱۵ سال قبل شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند، زیرا دغدغه معیشت و سفره مردم را دارند، بنابراین باید این شعار محقق شود، باید مردم در کنار مسئولان و مسئولان در کنار مردم باشند، به این صورت که از ناحیه مسئولان برنامه ریزی شود و مردم نیز در اجرای برنامه‌ها مشارکت کنند.

امام جمعه اهواز در ادامه به موضوع حجاب اشاره و اضافه کرد: رعایت حجاب اسلامی تکلیف ما است و باید تلاش کنیم این واجب الهی با ترویج مسائل دینی و حقایق و فلسفه حجاب در جامعه محقق شود.

وی گفت: حجاب حق شخصی نیست و هیچکسی نمی‌تواند در اجرای آن دخالت کند، در برخی مسائل همسر می‌تواند مانع زن شود و زن نیز ملکف است از دستور‌های همسر خود اطاعت کند، اما در برخی مسائل مثل به جا آوردن حج واجب که حتی درصورت نارضایتی مرد، زن باید آن را به جا آورد، مرد نیز نمی‌تواند در حجاب اسلامی همسر دخالت کند، زیرا واجب الهی است و در این زمینه مرد نمی‌تواند دخالتی داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی فرد درخصوص رونق فعالیت مساجد می‌گوید: در ماه رمضان شاهد رونق فعالیت مساجد با اجرای نماز و مناجات بودیم و باید این مسئله استمرار داشته باشد، زیرا حضور در مساجد در رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی افزود: یکماه عبادت و بندگی تمام شد، اما باید در طول سال این بندگی و تقوا و پرهیزکاری را کنیم.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: عملیات شیطان در ماه شوال سنگین است، او سرمایه ۶ هزار سال عبادت‌ها و بندگی خداوند را از دست داده است و تلاش دارد عبادت و اخلاص و بندگی بندگان خدا را بر باد دهد، شیطان با برنامه و طرح می‌آید و روایت است که بعد از معصوم در عالم هستی، عالمترین، شیطان است و باید با برنامه و طراحی در مقابل شیطان حرکت کنیم و عبادت‌ها و راز و نیاز‌ها و کار‌های خیری که در این ماه انجام دادیم را حفظ کرده و آن را تداوم بخشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها