خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز گفت: توقف عملیات بازسازی بازار تاریخی امام خمینی موقت است و اجرای این طرح بعد از عید سعید فطر از سرگرفته خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۹۱۰۵۳
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، سید نورالله موسوی در خصوص عملیات بهسازی بازار امام خمینی اهواز در هسته مرکزی شهر گفت: در طرح بهسازی این بازار، بدنه‌سازی و رنگ‌آمیزی سقف خیابان امام غربی انجام و پایه‌های سنگی ایجاد و ستون‌هایی که در سال‌های گذشته تخریب و دچار ناهماهنگی شده‌اند، بهسازی می‌شوند.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی این طرح افزود: همه مصالح و مواد مورد نیاز خریداری شده و قرار بود این کار تا قبل از نوروز به پایان برسد، اما به دلیل اینکه در آستانه نوروز قرار گرفتیم، کسبه اجازه ندادند بهسازی مقطع آخر این خیابان انجام شود.

موسوی ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون هم در آستانه عید سعید فطر هستیم و تردد در این بازار زیاد است و نمی‌خواستیم برای مردم و کسبه نارضایتی ایجاد شود، ادامه کار را انجام ندادیم و بعد از عید فطر مجددا کار انجام و در مدت کمتر از ۲۰ روز تکمیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز با عنوان این که به زودی عملیات اجرایی بهسازی بازار کاوه آغاز می‌شود، گفت: بهسازی بازار نادری نیز که قرار بود قبل از عید نوروز آغاز شود به بعد از عید فطر موکول شده است و در تابستان آغاز می‌شود.

بازار امام خمینی، بازاری تاریخی و یکی از قدیمی‌ترین بازار‌های اهواز محسوب می‌شود.

خیابان امام خمینی بین خیابان‌های ۳۰ متری (شریعتی) و ۲۴ متری (آزادگان) قرار گرفته است؛ بازاری سرپوشیده با نمای آجری، قوس‌های هلالی و ستون‌ها و حال و هوای سنتی که از لباس‌های محلی گرفته تا انواع خوراکی، محصولات بهداشتی، ساعت و عینک در آن پیدا می‌شود.

با توجه به تخریب بخشی از نمای آجری این بازار قدیمی، شهرداری اهواز در حال بهسازی این بازار قدیمی است و قرار بود این کار تا قبل از نوروز تمام شود، اما هنوز تکمیل نشده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها