امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه امید و ایمان به خدا مهم‌ترین نیاز امروز جامعه است، گفت: امید عامل پیش‌برنده است که دشمنان با تمام توان تلاش می‌کنند امید را از جامعه ما بگیرند.
کد خبر: ۹۵۹۱۱۲۱
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶
ایمان به خدا مهم‌ترین نیاز امروز جامعه است

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام اله‌نور کریمی‌تبار روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با قدردانی از مردم استان برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: مردم استان در روز شهادت شهادت امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب (ع) به عنوان صاحب عزا، هر چند با روز طبیعت مصادف بود، حرمت ماه مبارک رمضان و ائمه اطهار(ع) را حفظ کردند.

وی با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی نسبت به چند دهه گذشته بهتر شده است، افزود: هرچند سفره‌ها کوچکتر، درآمدها کمتر و هزینه‌ها بیشتر شده اما کارهای اساسی انجام گرفته که واقعا امیدآفرین است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: در این شرایط بعد از یک دهه که رشد اقتصادی جامعه ما در حد صفر بوده، امروز به ۶ درصد رسیده و چشم‌انداز برای برنامه هفتم رشد ۸ درصدی است که در دنیا فوق‌العاده است.

وی خاطرنشان کرد: تحلیل‌هایی که در سطح جهان وجود دارد، وضعیت آینده اقتصاد کشور ما را کاملا متفاوت از گذشته و در حال رشد می‌دانند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم تاکید بر حل مشکلات اقتصادی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دارند، امسال را به عنوان سال جهش تولید و مشارکت مردمی اعلام کردند که با تحقق آن و نقشی که این مردم دارند و در همه صحنه‌های انقلاب پای کار آمدند و حلال همه مشکلات بودند، این مشکلات‌ حل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امید و ایمان به خدا مهم‌ترین نیاز امروز جامعه است، بیان کرد: امید عامل پیش برنده است، دشمنان با تمام توان تلاش می‌کنند امید را از جامعه ما بگیرند.

امام جمعه ایلام اظهار داشت: کسی که ایمان به خدا و توکل به خدا دارد و خدا را قادر بر هر کاری می‌داند، در هیچ شرایطی نباید امید را از دست بدهد، چرا که یاس از رحمت الهی بالاترین گناه‌هان است.

وی یادآور شد: امروز دشمن تلاش می‌کند در جامعه‌ی ما تفرقه ایجاد کند، لذا ضرورت دارد مردم و مسئولان با همدیگر وحدت، اتحاد و همدلی داشته باشند که بزرگترین سرمایه اجتماعی است و می‌تواند نقشه پیش برندگی در حل مشکلات کشورمان داشته باشد.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار بیان کرد: در شرایط فعلی که دشمنان، استکبار جهانی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس معترض ما شده‌اند و به خودشون جرأت دادند بخش کنسولی سفارت کشور ما را در سوریه مورد تهاجم قرار بدهند و جمعی از مستشاران عزیز ما را به شهادت برسانند و همچنین جنایاتی در چابهار و راسک مرتکب شوند، طبیعتا جمهوری اسلامی اعلام کرده که انتقام قاطع، بازدارنده و برای دشمن پشیمان کننده خواهد گرفت.

وی گفت: در این شرایط که دشمنان منفعلانه انتظار ضربات ما را دارند، وحدت ما باید بیشتر باشد و اگر صنفی مطالبه به حقی هم داشته باشد نگاهی به شرایط زمانی و مکانی داشته باشند، کاری نکنند که برای دشمن چراغ سبز تلقی شود.

نماینده ولی‌فقیه در ایلام، افزود: برخی‌ها آنچنان مرعوب شد‌اند که واقعیت‌هایی که با چشمان خودشان می‌بینند نمی‌توانند باور کنند و تصور می‌کنند که آمریکا و اسرائیل می‌توانند دنیا را به هم بریزند، اما می‌بینیم که همانطور که امام راحل فرمود، هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی ابراز کرد: تا امروز دشمنان در برابر همه صحنه‌های تقابل جمهوری اسلامی با آنها، وادار به شکست و عقب‌نشینی شده‌اند، این صحنه همراه با حول و قوه الهی مشابه با ضرباتی است که در عین‌الاسد دشمن وارد شد و قدرت جمهوری اسلامی را به آنان نشان دادیم و قدرت پاسخگویی نداشتند و ندارند.

امام جمعه ایلام، متذکر شد: حرکات ضعیفی که ممکن است برای دشمن تلقی ایجاد کند که در درون نظام ما شکافی وجود دارد به ویژه در برخی از دستگاه‌هایی که حاکمیتی هستند و تاثیر بیشتری دارند، نباید اتفاقی بیافتد.

وی یادآور شد: برخی از کارمندان شرایط سختی دارند، ما مسلمان هستیم و باید درد همدیگر را درک کنیم، شرایط کشورمان و موضع‌گیری که استکبار جهانی علیه ما دارد را درک کنیم؛ جای سوال است که چرا برخی از کارمندان دولت کاری را انجام دهند که دشمن خیال کند در درون نظام ما کسانی با آنان همراهی می‌کنند هرچند این عزیزان چنین قصدی ندارند، اما نباید گذاشت که دشمن چنین تلقی کند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار خاطرنشان کرد: اگر گلایه‌ها و مطالبات صنفی وجود دارد نباید به گونه‌ای مطرح شود که دشمن خوشحال شود و احساس کند می‌تواند در درون نظام ما همکارانی داشته باشد.

امام جمعه ایلام با تبریک عید سعید فطر به همه مسلمانان جهان، گفت: امروز همه مسلمانان جهان در عید فطر شاد هستند و این شادی را باید در بین نیازمندان جامعه نیز تقسیم کرد؛ مردم شکرگذار نعمت‌ها باشند و همانطور که در رمضان عبادت کردیم، این عشق و علاقه و اهتمام به عبادت باید در طول سال مورد توجه قرار گیرد و ماندگار باشد.

 نماز عید سعید فطر با حضور پرشکوه اقشار مختلف مردم روزه‌دار ایلام صبح چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) ایلام برگزار شد.

 

ارسال نظرات