خطیب نماز جمعه چهارباغ گفت: از مسئولان نظام توقع داریم که به دستور ولی‌امر مسلمین لبیک بگویند و با مظاهر بی‌دینی مقابله کنند.
کد خبر: ۹۵۹۱۲۷۶
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دربانی امام جمعه چهارباغ، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، گفت: عید فطر، عید پاکی تمام وجود ما از همه گناهان است، در روایات داریم که اگر کسی بخاطر خدا و از روی خلوص نیت در نماز جمعه شرکت کند، موقع خروج پاک خارج می‌شود.

مسئولان نظام با مظاهر بی‌دینی مقابله کنند

وی افزود: تقوا امر درونی و باطنی است و با زور نمی‌توان ایجاد کرد، امام صادق در این باره می‌فرماید: دین چیزی جز عشق و حب نیست، آیه لااکراه‌ فی‌الدین در قرآن هم اشاره به همین موضوع دارد که ما نمی‌توانیم به اجبار کسی را دیندار کنیم.

حجت‌الاسلام دربانی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند ما در ایران به زور شمشیر مسلمان شدیم، اظهار داشت: در جواب این افراد باید گفت: شاید با شمشیر بشود حکومتی وارد شود ولی ایمان نه، مردم ایران اسلام را با قلب و وجودشان پذیرفتند نه با اجبار.

امام جمعه چهارباغ ادامه داد: همان‌طور که دین اجباری نمی‌شود نباید بین لااکراه فی‌الدین و لااکراه فی احکام‌الدین را هم اشتباه بگیریم، خدا در آیه ۳۶ سوره احزاب به صراحت می‌فرماید: هیچ مرد و زن مومنی نباید با دستور خدا و پیامبر مخالفت کنند، هر کس نافرمانی کند در گمراهی سختی است.

وی با تاکید بر اینکه استنباط دین مساله پیچیده‌ای است و اگر انسان در مقام اجتهاد نباشد در استنباط دین به انحراف کشیده خواهد شد، اظهار داشت: طبق روایات و آیات قرآن، ما در امر دین اجباری نداریم اما در تبعیت دین در امور اجتماعی و حکومتی اجبار داریم، اگر کسی دیندار نیست اجباری نیست، اما حق بی‌دینی و مخالفت با احکام دین در اجتماع و در منظر مردم ندارد.

حجت‌الاسلام دربانی با اشاره به گلایه رهبر انقلاب از مظاهر بی‌دینی و اقدام به مخالفت به احکام دین در منظر جامعه در خطبه‌های عید فطر، اظهار داشت: آمران به معروف و ناهیان از منکر وارد شوند، کسی حق ندارد در ملاء عام عمل خلاف دین مرتکب شود.

وی افزود: ایام ورود سفیر اباعبدالله به کوفه است، اباعبدالله فرمود: نمی‌توانم بنشینم و مظاهر بی‌دینی را ببینم و ساکت باشم، در سیره اهلبیت(ع) امر به معروف و نهی از منکر حتی تا پای جان دیده می‌شود، از مسئولان نظام توقع داریم که به دستور ولی‌امر مسلمین در این باره لبیک بگویند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ۲۹ فروردین مصادف با هشتم شوال سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع است، گروه‌های انحرافی و دشمنان دین می‌خواهند اتحاد ما را به هم بزنند، تندروی‌ها در هر برهه‌ای به ضرر دین بوده است، وهابیت صدسال پیش اقدام به تخریب قبور ائمه کردند و نتیجه وهابیت در عصر ما داعش شد، باید مراقب باشیم در دام افراط نیفتیم.

وی تصریح کرد: رهبری گفتند اگر کشورهای اسلامی به وظیفه خود عمل کنند، کار اسرائیل تمام است، که نه تنها به وظیفه خود عمل نمی‌کنند، بلکه متاسفانه حمایت هم می‌کنند.

خطیب جمعه چهارباغ گفت: تحلیلگران می‌گویند با یک جنایت بی‌نظیر تاریخی در بیمارستان شفاء غزه مواجه هستیم، اما کشورهای سلطه‌گر مانند انگلیس می‌گویند هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم که در غزه اعمال خلاف حقوق بشر انجام می‌شود، و از طرفی کشورهای عربی به ظاهر مسلمان نیز خواب هستند.

حجت‌الاسلام دربانی افزود: ایران کشوری است که تمام قد ایستاده و حامی مستضعفین است و به دستورات دین عمل می‌کند با رهبر مقتدر و مردم بصیر که اگر کمی حکام عرب چشم‌شان را باز کنند و اقتدار نظام اسلامی ما را ببینند، شاید از خواب غفلت نجات یابند.

امام جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه رهبر انقلاب برای دومین بار در عید فطر گفتند: اسرائیل را تنبیه می کنیم، اظهار داشت: کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و آلمان به ترس افتادند و میانجیگری کردند و این نشانه اقتدار کشور ماست که تمام قدرت‌های دنیا زانو زدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دربانی در پایان گفت: ما حامی رهبرمان هستیم و از رهبرمان یک قدم جلوتر نمی‌رویم، چون اون می‌داند چگونه با این موش(اسرائیل) بازی کند و او را زجرکش کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها