خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در پخش زنده تلویزیونی برنامه طلاییه بمناسبت روز تاسیس سپاه؛
سردار شاهوار پور گفت: سپاه پاسداران چه در داخل و چه در خارج هر جا که انقلاب مورد هدف قرار بگیرد، پاسدار انقلاب اسلامی است و در این چند دهه توانسته با اقتدار تمامی معادلات جهانی را تغییر دهد.
کد خبر: ۹۵۹۳۲۹۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۲

 

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در برنامه تلویزیونی طلاییه که به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران اجرا شد، گفت: قوام هر کشوری به نیروهای مسلح آن است و تهدیدات داخلی و خارجی نیازمند اقتداری پایدار و عمیق رو به جلو است که باید همواره از نظر تجهیزات، امکانات و آموزش روز به روز «نو شوندگی» داشته باشد.

او افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر داخل کشور و سقوط رژیم پهلوی در منطقه غرب آسیا در خلأ قدرت عمیق قرار گرفته بودیم که این خلأ ناشی از سرنگونی رژیم دست نشانده استکبار جهانی بود.

سرتیپ شاهوار پور ادامه داد: آمریکا برای مقابله با شوروی تلاش می کرد تقابل سردی را ایجاد کند و یکی از ستون های اصلی‌اش نیز رژیم پهلوی بود که سقوط کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که امام خمینی(ره) با نگاه دوراندیش و مدبرانه خود مورد نظر قرار داد، دفاع از ارتش بود چرا که در آن دوران، گروهک‌های ملحدِ منافقِ کمونیسم شعار انحلال ارتش را سر می دادند اما امام محکم ایستاد و گفت که ارتش باید بماند که ۲۹ فروردین ماه نیز به عنوان روز ارتش اعلام شد.

او بیان کرد: در کنار ارتش جمهوری اسلامی برای ایجاد یک قدرت درونی، تشکیل سپاه پاسداران به صورت رسمی از سوی رهبر کبیر انقلاب اعلام شد و مسئولیت‌های سپاه علاوه بر حفاظت از شخصیت های سیاسی و درجه یک کشور، گسترش پیدا کرد تا به نیرویی تبدیل شود که بتواند همپای ارتش در تهدیدات درونی و بیرونی نیز با دشمنان مقابله کند.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور یادآور شد: سپاه پاسداران چه در داخل و چه در خارج هر جا که انقلاب مورد هدف قرار بگیرد، پاسدار انقلاب اسلامی است و در این چند دهه توانسته با اقتدار تمامی معادلات جهانی را تغییر دهد.

او با بیان اینکه پس از فرمان امام در دوم اردیبهشت ماه سپاه رشد و نمو کرد، اظهار داشت: تهدیدات پیش روی انقلاب اسلامی در سال‌های متوالی توسط سپاه پاسداران خنثی شد اما قدرت های آن دوران جهان نیز بیکار نماندند و برای آسیب زدن به این اقتدار ایران اسلامی دست به کار شدند.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: در ابتدای انقلاب آمریکا، فرانسه و انگلیس به عنوان قدرت بزرگ جهان که دیگر از رژیم پهلوی ناامید شده بودند، جمهوری اسلامی را بزرگترین تهدید منطقه می دانستند و توطئه‌های خود را با حمایت از گروه های تروریستی خود در داخل کشور، آغاز کردند.

او گفت: تعداد زیادی از پاسداران انقلاب اسلامی در راه دفاع از آرمان های انقلاب و نظام و مبارزه با این گروه های تروریستی و منافق به شهادت رسیدند اما این روحیه شهادت طلبی و ولایتمداری روز به روز قوی‌تر شد تا در نهایت اکنون نیروهای مسلح ایران اسلامی و به خصوص سپاه پاسداران به یکی از قدرت های بزرگ منطقه و جهان تبدیل شده اند.

سرتیپ شاهوار پور به هواپیما ربایی پس از انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: هواپیمای ربایی در کشور ما در حال نهادینه شدن بود و منافقین با تهدید خلبان می‌خواستند که در اورشلیم یا بغداد فرود بیاید، اما با فرمان امام خمینی مسئولیت حفاظت هواپیمایی به سپاهیان محول شد و در نهایت این اقدامات خنثی شد و تا کنون نیز موفق بوده است.

او می‌گوید: پس از شروع جنگ نیز صدام با حمایت گسترده از گروه های تجزیه طلب به ویژه در کردستان پاسداران را شهید می کردند و مراکز نظامی را به تصرف در می آوردند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان همچنین به نقش پاسداران در جنگ پرداخت و توضیح داد: همه نهادها نو پا بودند و ما آمادگی نداشتیم، اما سپاه عقب نرفت زیرا ذیل فرمان ولایت عمل می‌کرد؛ امام فرمان می‌داد و سپاه عمل می‌کرد. یکی از اقدامات در دوران جنگ توسعه ساختار و سازمان های جنگ بود. ایجاد لشکر و تیپ و تربیت جوانان انقلابی و سر از پا شوق که بتوانند از میهن دفاع نمایند و با قدرت فکری جوانان رشید حتی یک وجب خاک در اختیار دشمنان نماند.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: سپاه آموخت که اگر قرار باشد مسیر سخت گذر را طی نماید و کشور را به جلو حرکت دهد باید روز به روز خود را قوی تر نماییم و از این طریق خود را قدرتمند تر کرد و در جنگ نیز قوی تر شد. پس از جنگ نیز در دهه دوم انقلاب سپاه به اقداماتی خارج از جنگ سخت ورود کرد؛ تجربه سپاه در حوزه سازندگی باعث شد به حوزه‌های ساخت و ساز و آبرسانی و سد سازی وارد شود تا زندگی را برای مردم راحت تر نماید.

او افزود: ما نیز به بضاعت استانی خود اقداماتی انجام دادیم. گروه‌های جهادی به صورت پله‌ای در حال ارتقا هستند؛ جوانان بسیجی و دانشجو تا آن تفکری که در جنگ شکل گرفت یعنی خدمت بی منت در گروه‌های جهادی نهادینه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار