نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ در دومین جلسه قرارگاه شهید فهمیده گفت: مقام معظم رهبری مدظله العالی توجه ویژه‌ای به مراسم رحلت حضرت امام خمینی(ره) دارند.
کد خبر: ۹۵۹۳۴۴۸
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴

به گزارش روابط عمومی سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ، یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه، دومین جلسه قرارگاه شهید فهمیده در راستای برگزاری مراسم سالروز رحلت امام خمینی (ره) به ریاست سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه تهران بزرگ در مرقد مطهر رهبرکبیر انقلاب برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده، نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ با اشاره به آین ۲۱ سوره مبارکه احزاب گفت: همه قرآن نور است، اما برخی آیات به تناسب شرایط پیام‌های عجیبی دارد مثل همین آیه که می‌فرماید: لقد کان لکم فی رسول الله اسوه الحسنه در دو قسمت از قرآن از کلمه اسوه نام برده می‌شود، یکی داستان حضرت ابراهیم و مبارزه با شرک و یکی هم پیامبر اکرم (ص) در همین آیه شریفه.

وی افزود: شخص وجود رسول خدا(ص) به منزله خورشید است و موجب هدایت، اما اینجا خداوند درباره سیرت و زندگی رسول خدا صحبت می‌کند که بدانید برای شما اسوه است. آن هم نه فقط زمانی که وجود مبارک ایشان در قید حیات هستند. بلکه بعد از رحت ایشان نیز مکتب رسول خدا هدایت‌گر و آغازگر نهضت است.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان تهران گفت: کلمه اسوه در این آیه ناظر بر الگو بودن و نقشه راه بودن است؛ لذا با ارتحال پیامبراکرم موجب پایان نیست و آغاز این حرکت است.

وی گفت: قسمتی بعدی این آیه می‌فرماید: لمن کان یرجوالله والیوم الآخر، آن‌هایی که همه سلول‌های وجودشان آرزوی خدا می‌کند و در جهت خدا هستند و نگاهشان به آخرت است. آن‌ها دنیای خود را در خدمت آخرت ترسیم می‌کنند و کسانی هستند که یادخدا را لحظه به لحظه و در شب و روز با خود دارند. این‌ها همیشه در مدار بندگی قرار دارند. در هرشرایطی فقط به یاد خدا بودند.

دکتر علیزاده اظهار داشت: با این تعابیر هر عمل ما فقط با معیار خدا انجام می‌شود، چه زمانی که فریاد می‌زنیم و چه زمانی که سکوت می‌کنیم. چه زمانی که قیام می‌کنیم و چه زمانی که قعود. مهم این است که تشخیص دهیم کجا فریاد بزنیم و کجا سکوت کنیم.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران با اشاره به شخصیت بزرگ و موثر بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: برخی شخصیت‌ها شخصیت‌های الهی هستند به علت اینکه در امتداد مکتب رسول خدا یعنی مکتب توحید تعریف می‌شوند.

وی در همین رابطه گفت: حضرت امام خمینی(ره) و مکتب ایشان و تربیت شدگان در این مکتب اینچنین هستند. مثل شخصیت حاج قاسم سلیمانی با مرگ پایان نخواهند یافت بلکه تازه منش و مکتب آن‌ها آغاز و شرایط یک حرکت بزرگ و قیام همه‌گیر در جهت آن مکتب فراهم می‌شود. حضرت امام خمینی (ره) یک حقیقت زنده است. جوهره شخصیت این افراد است که نام آن‌ها را همیشه زنده نگه میدارد.

دکتر علیزاده بیان داشت: مکتب حضرت امام خمینی (ره) یک مکتب الهی است و هرچه دارد از قرآن و مکتب اهل بیت دارد لذا جاودانه است و هرچه می‌گذرد ابعاد جدیدی از مکتب و شخصیت ایشان بر مردم دنیا نمایان می‌شود. مثلا در قلب اروپا پرتوجه‌ترین اثر وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی(ره) شده است، چون دنیا تازه درحال شناخت شخصیت امام (ره) است.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: زیارت نوعی دیدار است، یک دیدار معنوی، نوعی تجدید بیعت و پیمان با یک حقیقت زنده است. شما در آموزه‌های دینی وقتی ملاحظه کنید میبینید یکی از مواردی که خیلی تاکید شده است همین زیارت است.

وی افزود: چهاردهم خردادماه نیز اینگونه است؛ لذا میبینیم شخص مقام معظم رهبری (حفظه)  یک نگاه ویژه به مراسم چهاردهم خردادماه دارند و شاید بتوان کند برخی از اصلی‌ترین مطالب را هرسال در همین مراسم بیان می‌کنند.

دکتر علیزاده اظهار داشت: هیچ کس مثل حضرت آقا امام را نشناخت، اگر کسی میخواهد امام را خوب بشناسد بهترین آدرس همین فرمایشات مقام معظم رهبری است.  این چهاردهم خرداد‌ها را باید جدی بگیریم و هرکس در هر بخشی که گوشه‌ای از کار را در دست دارد باید نگاه مجاهدانه داشته باشد. توجه به این حقیقت که بیان شد خدمت کردن به زوار امام خیلی قیمت دارد.

وی با ابراز امیدواری از تحولات اخیر در جبهه اسلام علیه صهیونیسم کودک‌کش گفت: امسال نمی‌دانم در لیالی قدر چطور برای ملت ایران مقدر شده است، اما همه چیز ما متفاوت از سال‌های قبل شده است. روز قدس متفاوت، عید سعید فطر متفاوت که در خطبه‌های آن فرمان مقام معظم رهبری صادر شد که چند روز بعد غوغا به پا کرد و سیلی محکمی به پیکره استکبار و صهیونیسم وارد شد و هیمنه آن‌ها را فروریخت. امیدواریم امسال چهاردهم خرداد نیز یک روز متفاوتی برای ملت پیروز ایران باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار