مراسم سومین سالروز شهادت سردار شهید حجازی جانشین نیروی قدس سپاه با حضور اقشار مختلف مردم، جمعی از مسئولین، پاسداران و بسیجیان در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۳۶۴۶
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیکشهر،سردار حسن شیخعلی بابایی، مشاور فرماندار استان کرمان ضمن اشاره به صفات و ویژگی‌های مومنین و مجاهدین درقران، سرداران شهید راه قدس به ویژه سردار حجازی را مصداق کامل مومن واقعی دانست و گفت: در تمام عمر پربرکت خود رضایت ولی زمان خود را به عنوان یک فرضیه می‌دانست و سالها مجاهد شبانه روز آن هم در دفاع ازحریم آل الله بخشی از کارنامه آن عزیز سفر کرده است.

وی افزود: شهید سیدمحمد حجازی از افتخارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سند دفاع ایران اسلامی از جبهه مقاومت، مظلومین در مقابل مستکبرین و دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت است.

حسن شیخعلی بابایی با بیان اینکه شهدا همواره سازندگان تاریخ بوده و هستند، بیان کرد: شهدا مصداق بارز آیه آخر سوره مبارکه حج که می فرماید خداوند شما را برای جهاد برگزید بوده و آنان مربیان و مروجان مکتب شریعت و شهادت هستند.

در ادامه این مراسم سرهنگ پاسدار حسین نکوئی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر گفت: زندگی‌نامه شهدا در همه زمینه‌ها به معنای واقعی کلمه درس‌های عمیقی را به ما می‌دهد، بنابراین باید از آن نهایت بهره را ببریم تا در مسیر درست گام برداریم.

وی افزود: بعد از شهادت سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس، دوباره ملت ایران با شهادت سردار حجازی داغدار شد چراکه این افراد سرمایه‌ها و گنجینه‌های ارزشمندی برای میهن اسلامی هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر با یادآوری اینکه سردار شهید محمد حجازی ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در سمت جانشین فرمانده سپاه قدس به شهادت رسید، تصریح کرد: ایشان مسئولیت‌های مهمی از ابتدای دفاع مقدس در سپاه برعهده داشتند؛ از فرماندهی قرارگاه‌های مختلف کشور تا فرماندهی بسیج و سپاه لبنان را عهده‌دار بودند.

وی خدمت در گمنامی را مهم‌ترین ویژگی این شهید بزرگوار برشمرد و ادامه داد: سردار حجازی دارای تفکر جهادی بود و در همه صحنه‌ها برای انقلاب اسلامی صمیمانه تلاش کرد و در نهایت به فیض شهادت نائل آمد.

حسین نکوئی با بیان اینکه سردار حجازی به معنای واقعی کلمه شجاع بود و خستگی برایش معنا و مفهومی نداشت، اضافه کرد: بنابراین لازم است شهدایی بزرگ همچون ایشان را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

وی در ادامه به عملیات پیچیده وعده صادق رزمندگان سپاه اسلام اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این عملیات در نوع خود بسیار هوشمندانه بود و علارقم آمادگی کلیه سامانه‌های پدافندی رژیم غاصب صهیونیست و آمریکا و متحدینش در منطقه، با لطف و عنایت خداوند هیج کدام از آنها نتوانستند درمقابل ابابیلهای سپاه اسلام استقامت کنند و این وعده الهی بوده است.

ارسال نظرات