سردار فقیری گفت: فیلسوف بزرگ، شهید مرتصی مطهری(ره)، نقش به سزایی در مسیر روشنگری و در جهت هدایت افکار و اعتقادات نسل های انقلاب اسلامی داشتند.
کد خبر: ۹۵۹۴۹۰۸
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰

سردار فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، ضمن تبریک هفته عقیدتی سیاسی و معلم، با توجه به اندیشه فاخر شهید مطهری و جایگاه شهید مرتضی مطهری در دیدگاه امامین انقلاب گفت: فیلسوف بزرگ، شهید مرتصی مطهری(ره)، نقش به سزایی در مسیر روشنگری و در جهت هدایت افکار و اعتقادات نسل های انقلاب اسلامی داشتند.

وی در ادامه افزود: به تبعیت از حضرت امام راحل(رحمه الله علیه )و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی )،براساس بررسی های انجام شده ،روز شهادت شهید مطهری(ره)، روز عقیدتی سیاسی وبه تبع آن به هفته عقیدتی سیاسی و روز و هفته معلم هم مسما شد.

سردار فقیری با بیان اینکه برای اعمال برنامه های پیش بینی شده در این هفته ،ستادهایی در سراسر استان برنامه ریزی و تشکیل شده است، تصریح کرد :برای اجرای برنامه های هفته عقیدتی سیاسی،توسط ستاد مرکزی سازمان بسیج،ستاداستان ها،نواحی مقاومت وستادهای برگزاری در سپاه وبسیج هفته معلم ،هماهنگی هایی با اداره آموزش وپروش کل و مناطق آموزش پرورش باسپاه و بسیج که دارای پوشش، مناسب باشند وخلایی در اجرایی برنامه ها ایجاد نشودو موازی، کاری صورت نگیرد.
برنامه ها به سه قسمت تقسیم می شود.

سردار فقیری با بیان تقسیم برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در سه محور ،برنامه های قبل از هفته عقیدتی سیاسی ،روز شمار این هفته و برنامه های بعد از هفته اذعان داشت: براین اساس تقریبا شصت برنامه پیش بینی شده است ؛که این شصت عنوان برنامه به تناسب اقشار بیست و دو گانه انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: چهار برنامه کلان ، تشکیل ستاد، فضا سازی فرهنگی، تبلیغی و برنامه ریزی عناوین پیش بینی شده در فضای مجازی وفضا سازی محیطی با موضوع تکریم مقام معلم چه در سازمان بسیج ،چه در استان در قبل این هفته قابل بهره برداری است .

این مقام مسئول،محور دوم هفته عقیدتی سیاسی را ،روز شمار هفته سیاسی عقیدتی عنوان کرد و تصریح کرد: اولین روز، هشتم اردیبهشت را روز گفتمان مطهر ، شهید مطهری(ره)،خودسازی جامعه پردازی و تمدن سازی نام گرفته است .

وی با اشاره به اندیشه و مکتب والای شهید مطهری (ره)اظهار داشت: جهان بینی شهید مطهری و نقش زن و یا خدمات متقابل ایران واسلام و یا گفتمان مربوط به حضرت علی علیه السلام و یا آثار او در رابطه با جامعه و یا حجاب... گویا برای امروز، گفته شده است این دیدگاهها و مسایلی که مربوط به اندیشه های، شهید مطهری است برای نسل جوان تبیین میشود‌.

وی کنفرانس خبری با اصحاب رسانه را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد و افزود: روز نهم اردیبهشت ،به نام مکتب مطهر و روز دوشنبه دهم اردیبهشت ،با عنوان مکتب مطهر نام گذاری شده است ؛ که به تبیین آثار شهید مطهری(ره)، مکتب انقلاب و بسیج را در تمامی رده ها مدارس سازمان ها و ارگان ها و خصوصا بسیج اساتید و بسیج فرهنگیان چند برنانه مهم را انجام می دهد.

سردار فقیری با بیان این مطلب که یکی از مشکلات در نسل های جدید، و جوانان عدم آشنایی با آثار و خدمات شهید مطهری است، ادامه داد: برگزاری کرسی های آزاداندیشی و نشست اساتید و معلمان ونیزتشکیل هیئت های اندیشه ورز با محوریت اندیشه های امامین انقلاب وشهید مطهری و همچنین برگزاری حلقات صالحین با همین موضوع ونشست های تربیت و تعالی با موضوع شعار سال در جهت تحقق رفع مشکلات و موانعی، مطالبه گری از ارگان ها و سازمان هایی که در این رابطه وظیفه دارندو برنامه های تبیین آثار و خدمات شهید مطهری ، در جهت آشنایی نسل جدید با آثار شهید مطهری(ره)است.

این مقام مسئول یاد آور شد: یازدهم اردیبهشت مشق مطهر، شهید مطهری. پژوهش و تولید علم نام گذاری شده است ؛که محوریت اجرا با مراکز علمی چون دانشگاهها، مدارس و حوزه های علمیه و بسیج دانش آموزی، مدارس الگوی سالم دانشجویی و فرهنگی اساتید وبسیج جامعه زنان و بسیج طلاب است؛
که متناسب به سطح توان و عقیده آثار شهید مطهری تبیین و مطرح میشود

مسابقات کتاب خوانی در فضای مجازی، فراخوان مقاله و دریافت آثار پژوهشی، تجلیل از پژوهشگران مکتب مطهر که ویژه دانشگاههاومدارس و حوزه های علمیه ونیز نواختن زنگ انشای مطهر توسط بسیج دانش آموزی و همچنین بازنشر پوسترفراخوان مقاله وتولید اخبار مربوط به این روز ،جلسات تبیین و گفتگو پیرامون حجاب و کرامت زن از، دیدگاه شهید مطهری در حوزه های مقاومت زنان همایش، فرمانده هان مقاومت حوزه ها و مربیان عقیدنی سیاسی و هادیان سیاسی و مربیان حلقه های صالحین در زمینه بحثهای پزوهشی و علمی با موصوع تفکرات شهید مطهری و نیزتولید و انتشار پوستر و عکس نوشته از دیگر برنامه های روز یازدهم اردیبهشت بود که سردار فقیری به آن اشاره کرد.

وی در ادامه تشریح کرد :روز دوازدهم اردیبهشت ماه ،با عنوان همایش مطهر، شهید مطهری ،قرآن عترت و ولایت که بیشتر معاونتهای عقیدتی سیاسی آموزش، روابط عمومی، تبلیغات مجری این برنامه ها هستند.

این مقام مسئول مهمترین این برنامه ها را همایش تجلیل از فرماندهان ومربیان عقیدنی سیاسی ،هادیان و مدیران آموزش عقیدتی سیاسی عنوان کرد و افزود:دیدار با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه به همراه جمعی از، فرهنگیان از در روز سه شنبه انجام خواهد شد.

وی برگزاری محافل انس با قرآن با رویکرد تفسیر آموزی حوزه ها و پایگاهها با تفکرات و دیدگاهای شهید مطهری
اجرای زنگ قرآن وولایت با حضور سخنرانان قرآنی در مدارس سراسر استان
تبییین دستاوردهای انقلاب و جایگاه معلم با موضوع جایگاه معلم و فرهنگیان در هدایت جامعه انسان سازی، و تربیت نسل انقلابی و تجلیل از، معلمان نمونه را از برنامه های روز، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه برشمرد .

سردار فقیری روز پنج شنبه این هفته را با نام یاد مطهر ،شهید مطهری، شهدا وولایت مداری یاد کرد و افزود :غبارروبی مزار شهدا واجرای برنامه های فرهنگی در مزار شهدا که مشترک بین آموزش پرورش رده های بسیج و رده های تربیتی و آموزشی و نیزتجلیل از، معلمان که در سطح استانی است در اداره کل اموزش وپرورش، در این روز انجام می شود.

وی با بیان اینکه دیدار از خانواده ی معزز شهدا به زمان خاصی تعلق ندارد و در طول سال همواره باید انجام شود ،دیدار از خانواده معظم شهدا،شهدا فرهنگی و تربیتی وشهدایی که به موضوع عقیدتی سیاسی ربطی دارند را از دیگر برنامه ای این روز عنوان کرد.

بیان خاطره و وصیتنامه شهدا در حوزه های مقاومت ،شهدا دفاع مقدس ،شهدا مدافع حرم سلامت ..... از دیگر برنامه هایی بود که سردار فقیری برای ۱۳ اردیبهشت ماه یادآور شد.

این مقام مسئول اذعان داشت : جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه با عناوین فریادمطهر،شهید مطهری، معنویت و قدس شریف با توجه به دیدگاههای شهید مطهری(ره) درباره قدس، و فلسطین تبیین و ارزش قدس، نام گذاری شده است که ؛بر این اساس همه اقشار و فرهنگیان در نمازهای جمعه شرکت خواهند کرد.

وی تفاوت اساسی با برنامه های سال قبل را ،هماهنگی انجام شده بین سپاه و بسیج دانست وافزود :مهمترین برنامه ها، برنامه های جهاد تبیین بااندیشه شهید مطهری و نیز برگزاری مسابقات ورزشی، به مناسبت این هفته در اقشار ،مسابقه فوتسال در سالن آموزش وپرورش، و نیز نواختن زنگ سپاس معلم است ؛ که به صورت ویژه وزیر آموزش، وپرورش، در کشور به صورت ویدئو کنفرانس و در استان مدیر کل آموزش و پرورش استان انجام خواهند داد.

ارسال نظرات