خبرهای داغ:
  خزائلی از برگزاری دو جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و روستای خوزنین از توابع شهرستان بوئین‌زهرا خبر داد. 
کد خبر: ۹۵۹۶۱۴۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰

قزوین_ علیرضا خزائلی در جمع خبرنگاران از برگزاری دو جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و روستای خوزنین از توابع شهرستان بوئین‌زهرا خبر داد.

وی گفت: این دو رویداد با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل و گلاب از تاریخ 13 اردیبهشت ماه در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین اظهار کرد: جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت 20 روز برگزار می‌شود که ویژه‌برنامه این مراسم همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی – هنری در روز 19 اردیبهشت همزمان با آیین کهن پنجاه به در خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: جشنواره گل محمدی خوزنین برای دومین سال متوالی از تاریخ 13 تا 28 اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا و ویژه‌برنامه آن نیز در روز 20 اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده، برگزار خواهد شد.

خزائلی خاطرنشان کرد: جشنواره‌های گل محمدی معمولا با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبه‌رو بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ که برای برگزاری این دو رویداد انجام شده شاهد حضور گسترده علاقمندان به آیین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار