کارگر نمونه بسیجی کارخانه سیمان با اعلام اینکه کارگران نقش مهمی در فرآیند توسعه کشور ایفا می‌کنند، گفت:  اگر نیروی کار به عنوان یک سرمایه مهم در اقتصاد و بازار کار کشور مورد توجه قرار گیرد، قطعاً بخشی از مشکلات توسعه بازار کار و همچنین مسیر پیشرفت و توسعه کشور هموار می شود.
کد خبر: ۹۵۹۶۶۴۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، کارگران و فعالان عرصه تولید، افسران و رزمندگان عرصه نبرد اقتصادی هستند و جایگاه ویژه ای در جامعه دارند و عامل اصلی حرکت هر جامعه به سوی تعالی، رشد و شکوفایی به شمار می روند؛ بنابراین از مهم‌ترین و با ارزش ترین افراد جامعه به حساب می‌آیند.

بر این اساس، به سراغ یک کارگر نمونه بسیجی رفتیم. حمزه بابایی، متولد ۱۳۶۰ در کرمان که تحصیلات خود را در رشته برق صنعتی گذرانده و در سال ۸۳ با درخواست نیروی کار از طریق آزمون وارد کارخانه سیمان شده است و هم اکنون با ۲۰ سال سابقه کاری در زمینه برق کارخانه مشغول به کار است.

کارگران نقش مهمی در فرآیند توسعه کشور ایفا می‌کنند

وی می گوید: حدود ۸ سال در شیفت های کارخانه که به صورت هفتگی عوض می شد کار کردم و بعد از آن به قسمت پرسنل روزکار رفتم.

بابایی افزود: کار اصلی ما مونتاژ کاری است و باید برای بهینه کردن خط تولید کل کارخانه را بچرخیم و تمامی قسمت ها را برویم و خلاصه اینکه کل کارخانه را در حدود ۲۰ سال چرخیدم  و خدمت صادقانه انجام دادم.

وی با اشاره به اینکه بنده در هر زمینه ای که بتوانم خدمتی برای کارگران انجام بدهم فردی فعال هستم، تصریح کرد: ازطریق بسیج کارگری، شورای اسلامی سیمان کرمان به عنوان نماینده امر به معروف و نهی از منکر کارخانه سیمان پیگیر مطالبات کارگری هستم.

بابایی بیان داشت: اینکه به عنوان کارگر موفق معرفی شده ام، آن را لطف پروردگار متعال می دانم.

این کارگر نمونه با اعلام اینکه سختی کار در همه کارخانجات صنعتی بخصوص در زمینه برق وجود دارد، گفت: ولی شرکت سیمان کرمان چون قدمت بالایی دارد اگر این تازه نگری ها صورت نمی گرفت نمی توانست پابرجا باشد.

بابایی افزود: امیدواریم بازنشسته شویم و جا را برای جوانان برومند باز کنیم و خارج از کارخانه پیگیر کارهای عقب افتاده زندگی و خانواده باشیم.

وی به بیان برخی خاطرات کاری خود پرداخت و تصریح کرد: در محیط کار خاطرات تلخ و شیرین زیاد است، بدترین خاطره ای که خدمتتان عرض کردم چند بار حادثه دیدیم که در هیچکدام تقصیر ما نبود. ولی باز خدا را شکر می گویم که بدتر از این نشد و در مقابل خاطرات خوب هم زیاد در کنار همکاران داشتیم.

بابایی از مسئولین خواست، بیشتر به فکر پرسنل کارخانجات و شرکت ها باشند و مشکلات جامعه کارگری را فراموش نکنند و با توجه به تورم جامعه در فکر توجه بیشتر به مطالبات کارگری باشند.

وی با اعلام اینکه کارگران نقش مهمی در فرآیند توسعه کشور ایفا می‌کنند، افزود:  اگر نیروی کار به عنوان یک سرمایه مهم در اقتصاد و بازار کار کشور مورد توجه قرار گیرد، قطعاً بخشی از مشکلات توسعه بازار کار و همچنین مسیر پیشرفت و توسعه کشور هموار می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار