فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد (ع):

روحیه‌ی انقلابی، بن بست شکنی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) در جمع فرمانده پایگاه‌های بسیج، بر توجه به روحیه‌ی انقلابی که همانا روحیه‌ی بن بست شکنی است، تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۹۶۷۱۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، نشست فرمانده پایگاه‌ها و شورای حوزه‌های مقاومت بسیج حوزه ۲۲۰ حضرت هاجر (س)، ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) که در مسجد جبرئیل، برگزار شد.

در این نشست فرمانده ها، به توجیه برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳ پرداختند و در ادامه نشست بصیرتی، به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی با سخنرانی سرهنگ پاسدار سید محمدعلی حاجی محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد (ع)، با موضوع تحولات منطقه و عملیات وعده صادق، برگزار شد.

وی تاکید کرد: امسال برنامه‌ها یا رویکرد‌ها را در هر موضوعی هر برنامه‌ای یا ماموریتی برمبنای ۴ شعار هدف‌گذاری می‌کنیم.

وی شعار اول که اعتقاد ناب اسلامی است را عنوان کرد، افزود: یعنی ما از قرآن از عطرت تمام اعتقادات خودمان می‌گوییم از ولایت یعنی از امامین انقلاب مبنای ما بر این کلمه اعتقاد ناب اسلامی این سه تا مولفه است قرآن و عطرت و بیانات و رهنمود‌های امامین انقلاب است که هم امام راحل (ره) هم مقام معظم رهبری این موارد مبنای کار قرار دادند، اعتقاد ناب اسلامی همین چیزی که امام راحل (ره) بر مبنای آن انقلاب را بنیاد گذاشت انقلاب را فرضاً پایه ریزی و برنامه ریزی کرد، حرکت داد، اما چیزی از خودش نداشت جز اسلام، اسلام به معنی کامل کلمه نه فقط بخشی از اسلام نه تکیه‌ای و قسمتی از اسلام.

وی به دومین شعار روحیه‌ی انقلابی اشاره کرد، گفت: روحیه‌ی انقلابی یعنی روحیه‌ی بن بست شکنی، الحمدالله در بسیج وجود دارد، ما باید این را حفظ کنیم و تقویتش بکنیم، ما باید توسعه اش بدهیم بن بست برای ما وجود ندارد، در هر جایی در هر زمانی دشمن برای ما محاصره تدارک ببیند، دشمن برای ما از همه جهت راه‌ها را ببندد با توجه به قرآن (بلغه الغلوق الحناجر) یعنی از ترس به اصطلاح قلب بعضی‌ها به حنجره شان بچسبه از ترس، این اتفاق بیافتد و تظنون بالله الظنونا به خدا سوظن بعضیا پیدا می‌کنند، تا جایی که میگن متی نصر الله کو این وقت یاری خدا ما از شهدا از امام را هر از اهل بیت از امام حسین (ع)، یاد گرفتیم که بن بست وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: حتی اگر در سرا کربلا محاصره شده باشید کشته شده باشید غارت شده باشید اسیر هم رفته باشید اینجا بن بست وجود ندارد این را شهدای کربلا حضرت زینب (س) در طول تاریخ بزرگان ما یاد دادند ما از شهدای جنگ تحمیلی یاد گرفتیم روحیه انقلابی روحیه بن بست شکنی راهی برای گریز حتما وجود دارد حتی در وسط اسارت حضرت زینب (س) وسط اسارت سرخم نکرد محکم ایستاد رسوا کرد.

فرمانده ناحیه امام سجاد (ع) به شعار سوم که اکتفا نکردن به منابع موجود است، پرداخت و افزود: یعنی به کارگیری همه‌ی ظرفیت‌ها همه‌ی توان‌ها تلاش مضاعف، مقام معظم رهبری؛ هر کاری جهادی نیست دیگر هر اقدامی جهادی نیست اول اینکه فراتر از منابع امکانات در ظرفیت‌هایی باشد که هر کسی ممکن است همین کارهم انجام بدهد که این کار دیگر جهادی نمی‌شود، پیش از منابع و امکانات حرکت کردن دو متناظر به اقدامات دشمن باشد، در حوزه دفاع و امثالهم و یک جا‌هایی باید هوشمندانه و پیش دستانه، این می‌شود اقدام جهادی، این هم باز شهدا امام (ره) و مقام معظم رهبری، راه و مسیرش را به ما نشان دادند، از قبل و در ادامه دارند، نشان می‌دهند.

وی عنوان کرد: ما به منابع موجود اکتفا نمی‌کنیم، نگاه نمی‌کنیم چی دست ما را گرفته یا از ما چه می‌خواهند این نبوده تا الان از این بعد هم با همین روال کار را جلو می‌بریم و انجام وظیفه و هدف مهم‌تری برای ما است.

وی گفت: کار تشکیلاتی است، یعنی شبکه سازی، یکی از اهدافش تشکیل بسیج همین شبکه سازی مردمی بوده ما از این نباید غافل باشیم، به عنوان یک وظیفه ذاتی با یک کار دائمی با یک حرکت جاری و پیوسته یعنی کاری نیست که برای امروز باشد و فردا بگوییم خب دیگر بس است، کفایت می‌کند نه این کفایت نمی‌کند، امام راحل (ره) بسیج را برای این تشکیل داد که همه آحاد جامعه بیایند ذیل گفتمان انقلاب قرار بگیرند به هر نحوی به حداقل‌ترین شرایط و آدمایی که آمادگی دارند روحیه، فکر و عملی شان بیشتر است و این فقط با جذب اتفاق نمی‌افتد، این باید وارد یک شبکه بشود یعنی چی؟ یعنی تحت یکسری آموزش‌ها قرار بگیرد یکسری آموزه‌ها را ببیند یکسری تجارب برایش منتقل شود و برایش نقش تعیین شود، به این می‌گویند؛ کار تشکیلاتی و شبکه سازی.

در ادامه وی تاکید کرد: این را به عنوان یک کار دائمی ببینید نه یک کار موقت این را همانند یک پروژه نگاه نکنید، مثلا ما بگوییم این کار را انجام دادید خب سهم جذبمان تمام شد بعد برویم سراغ کار بعدی نه یک کار دائمیه بخشیش جذب آحاد جامعه است، بخشی از آن آموزش است قسمت دومش سازماندهی و قسمت سومش به کارگیری قسمت چهارمش است و تداوم این آموزش و تداوم این سازماندهی یک تداوم می‌خواهند.

حاجی محمدی در این نشست وظیفه فرمانده پایگاه‌ها را در ۴ شعار همراه با تربیت جوان مومن انقلابی، کار تربیتی در سطح محله عنوان و بر این امر تاکید و در پایان ابلاغ برنامه‌های اعضای شورای حوزه و فرمانده ها، داده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار