خبرهای داغ:
عطایی گفت:متاسفانه با سیاست های اشتباه روستاهارا از تولیدات دام و کشاورزی محروم می کنیم که در این حوزه باید تجدیدنظر و اصلاح سیاست ها لحاظ شود که در این راستا محرومیت زدایی می تواند موجب تولید محوری روستاها شود
کد خبر: ۹۵۹۷۳۷۵
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵

قزوین_به گزارش بسیج، عطایی مدیرکل جهاد کشاورزی قزوین در جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان که به ریاست سردار رستمعلی رفیعی آتانی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد بیان کرد: آب و برق و راه برای روستا بسیار مهم است، وقتی روستایی  از آب محروم گردد ساختار خود را از دست خواهد داد.

 وی افزود: روستاها بر محور تولید دام و طیور و محصولات کشاورزی استوار هستند و وقتی حکم خروج دام را برای روستاییان توسط محاکم صادر می کنیم در حقیقت به سمت خروج روستا از ریل تولید و بر هم زدن بافت فرهنگی آن پیش می رویم.

عطایی عنوان کرد: ساختار سنتی روستاها را به هم زدیم باید روستاها را تولید محور کنیم که کشاورزی و دامداری مهمترین رکن زندگی روستایی است.

 رئیس جهادکشاورزی استان قزوین در پایان با اشاره به کم بودن سهم سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ۳ درصد، صنعت ۲۰ درصد و در بخش خدمات ۵۰ درصد است. اگر می خواهیم روستاها را به مناطق مسکونی تبدیل نماییم، حرفی نیست اما باید توجه داشت به جای هزینه میلیاردی برای گاز، توسعه نیروگاه های خانگی را مدنظر قرار دهیم.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار