خبرهای داغ:

معدن بوکسیت تاش از سال ۱۳۹۹ تاکنون فعالیتی نداشته است

شاهرود_ رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود گفت: معدن بوکسیت تاش این شهرستان از سال ۱۳۹۹ تاکنون با توجه به بازرسی‌های انجام شده هیچگونه فعالیتی نداشته است.
کد خبر: ۹۵۹۷۵۶۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶

معدن بوکسیت تاش از سال ۱۳۹۹ تاکنون فعالیتی نداشته استبه گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، امیر بشیری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود در نشست خبری در سالن جلسات این اداره، با بیان اینکه ۹۶۱ مورد پرونده در اصناف و بازاریان در حوزه بازرسی و نظارت انجام شده‌است، افزود: ارزش پرونده‌ها ۱۶ میلیارد تومان بوده‌است که به صورت عددی در پرونده‌ها لحاظ شده‌است که گران فروشی، کم فروشی، تقلب و کالای قاچاق و تاریخ مصرف گذشته و احتکار عمده تخلفات است.
وی با اشاره به گزارشات مردمی در حوزه نظارت و بازرسی و پیگیری شکایات ظرف حداقل ۳ روز، گفت: این گزارشات دریافتی به صورت فیزیکی است و جدا از سامانه ۱۲۴ است که تعداد گزارشات ۴۲۰ مورد در سال ۱۴۰۲ بوده‌است.
بشیری تعداد گشت‌های مشترک با نیروی انتظامی، اتاق اصناف و دانشگاه علوم پزشکی و... را ۳۹۵ مورد عنوان کرد و افزود: قاچاق کالا آسیبی برای اقتصاد است و پیگیری ویژه در این راستا داریم که به حداقل برسد.
وی اضافه کرد: واحد‌های بازرسی شده در حوزه قاچاق کالا در سال ۱۴۰۲، ۴۵۰ مورد مستقیم بوده که ۶۴ مورد پرونده از حوزه صنفی تشکیل شده‌است و ارزش ریالی این اموال قاچاق در صنوف ۹۰۲ میلیارد ریال است و این جدا از کشفیات پاسگاه پلیس راه است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهرود با اشاره به آمار بازرسی در سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: در این مدت ۴۵ روز کاری، تعداد واحد‌های بازرسی شده ۴۰۰ مورد و پرونده‌های ارجاعی به تعزیرات ۹۳ مورد که ارزش آن‌ها ۲۰ میلیارد ریال است.
وی با تاکید بر اینکه ۱۵ درصد رشد بازرسی و ۵ درصد رشد تعداد پرونده در سال ۱۴۰۲ در مجموعه صنعت و معدن و تجارت شهرستان شاهرود داشتیم، به پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود نیز اشاره کرد و افزود: ۲۲۸۳ مورد پرونده وارده به تعزیرات حکومتی در سال ۱۴۰۲ شده که در مجموع ۶۰ درصد پرونده‌های وارده به مجموعه تعزیرات استان سمنان است.
بشیری در بخش دیگری از سخنان خود به معدن بوکسیت تاش نی اشاره کرد و گفت: اختیارات محدودی در مجموعه شهرستان داریم و بقیه در اختیار استان و وزارتخانه است و تصمیم‌گیری در وزارتخانه انجام می‌شود و از سال ۱۳۹۹ عملاً در چندین مورد مراجعه به این معدن، فعالیت معدنی مشاهده نشده‌است.
وی صادرات و واردات کالا و معادن در مجموعه شهرستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما ترغیب می‌کنیم که بستر صادراتی از فرودگاه شاهرود فراهم شود که نمونه آن ما شرکت سیمان است که از گمرک استان اقدام و از فرودگاه شاهرود انجام شود و ما دغدغه داریم و در این راستا تلاش داریم.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شاهرود با اشاره به نرخ نامه‌های شهرستان شاهرود، اظهار کرد: نرخ نامه‌های شهرستان شاهرود با شهرستان‌های اطراف یا همتراز است یا کمتر که این با سند و اسناد قابل اثبات است که در کمیته‌ای نرخ نامه‌ها تعیین و در کمیسیون نظارت شهرستان شاهرود تایید می‌شود.
بشیری به غیر فعال بودن ۷ واحد صنعتی و معدنی بر اساس سامانه این اداره خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار