خبرهای داغ:
مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از اشتغال یک‌میلیون و ۶۰۰هزار سرباز مهارت دیده پس از پایان خدمت سربازی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۷۶۱۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳

سردار کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از دوره‌های مهارت‌آموزی سربازان در شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: با توجه به معضل بیکاری و دغدغه جوانان و خانواده ها در رابطه با اشتغال پس از سربازی، و در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، نیروهای مسلح به بحث مهارت آموزی ورود پیدا کردند و سازوکارهای لازم را فراهم کردند تا با همکاری دستگاه های متولی امر مهارت آموزی به جوانان سرباز در طول مدت خدمت سربازی مهارت بیاموزند.
وی با بیان اینکه در این رابطه دو نوع مهارت پیش بینی شده است تصریح کرد: مهارت های تخصصی و مهارت های عمومی شغلی که گروه دوم به 5دسته مهارتهای سبک زندگی، کسب و کار، سواد مالی و حقوقی، سواد رسانه ای و اینترنتی، و امداد نجات تقسیم می شود.
سردار کمالی با اشاره به اینکه مهارت های تخصصی شامل همه آنچه است که امروز نیاز بازار کار است مرتبط است، ادامه داد: در شش سال اخیر با ورود به این بحث و اختصاص بخشی از تجهیزات و امکانات به این امر، توانسته ایم به یک میلیون و 600هزار نفر جوان آموزش مهارت داشته باشیم که با دریافت گواهینامه همراه بود.
وی گفت: از این تعداد، 850هزار نفر گواهینامه مهارت تخصصی دریافت کرده و وارد بازار کار شدند.
نیروهای مسلح، ارتش و سپاه و فراجا د ر این رابطه مصمم هستند و با فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات، گام موفقی در این رابطه برداشته شده است.
وی ادامه داد: در استان فارس آخرین وضعیت مهارت آموزی در سطح نیروهای مسلح و بخصوص سپاه بررسی شده که امیدواریم بتوانیم در سالهای آینده در تحقق شعار "هرسرباز یک مهارت تخصصی و چند مهارت عمومی" گام مفیدتری برداریم.
سردار کمالی افزود: رشته هایی که عموما مرتبط با بازار کار با حداقل فضا و امکانات است، همچون مکانیک و برق خودرو، دوربین مدار بسته، کشاورزی گلخانه، بیشترین استقبال را تاکنون داشته است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار