خبرهای داغ:
حجت الاسلام غفاری:

علم همراه با تزکیه، علم نافع است

همدان- امام جمعه فامنین گفت: تزکیه مقدم بر تعلیم است، در این صورت علم با تزکیه همراه می‌شود و این علم نافع است.
کد خبر: ۹۵۹۷۷۶۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷

علم همراه با تزکیه، علم نافع است

به گزارش خبرگزاری بسیج از فامنین، حجت الاسلام محمد غفاری در همایش حکمت مطهر ضمن تبریک هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج گفت: مقام علم بسیار بالا است، به طوری که خداوند خودش را با علم معرفی می‌کند و طبق آیات قرآن کریم اولین معلم در عالم ذات اقدس الهی است، و بعد از آن انبیا و اوصیا در مراتب بعدی معلمی معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به مقام شامخ شهید مطهری عنوان کرد: تزکیه باعث ایجاد ظرفیت در شخص عالم و معلم می‌شود و علم همراه با تزکیه نافع و مبارک است.

امام جمعه فامنین در ادامه با اشاره به برخی اشخاص گفت: شخصیت‌هایی در تاریخ معاصر داریم که فقط علم را کسب کردند ولی تزکیه لازم را نداشتند و همین عدم تزکیه باعث شد که از راه مستقیم و راه الهی خارج شود.

وی گفت: شاید افرادی از علم یک شخصی استفاده کنند و به الله برسند در حالی که خود شخص به سبب عدم تزکیه به الله نرسد و فقط به علم رسیده و به همان علم بسنده کرده باشد.

غفاری افزود: شهید مطهری شخصیتی بود که قبل و بعد علم شخصیتشان را تزکیه کرده بودند و این از ویژگی‌های شهید شاخص مطهری است.

وی با اشاره به وجود نور در علم نافع گفت: علمی نور است که اثرگذار باشد و جنبه هدایتگری داشته باشد، جایگاه بالای برخی از علما و معلمین به خاطر وجود همین نور در علم آن‌هاست و اگر علمی هدایتگری نکند عین ظلمت است، عین تاریکی و عین ضلالت است.

امام جمعه فامنین در پایان از زحمات همه مربیان عقیدتی سیاسی و هادیان سیاسی تشکر و بر لزوم ادامه جهاد تبیین تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار