خبرهای داغ:
به مناسبت هفته معلم؛

بازنشستگان فرهنگی شهرستان سمنان تجلیل شدند

به همت سپاه ناحیه سمنان و کانون بسیج فرهنگیان این شهرستان از زحمات و تلاش های چند تن از بازنشستگان فرهنگی سمنان به مناسبت هفته معلم تجلیل شد.
کد خبر: ۹۵۹۷۹۰۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، به مناسبت فرارسیدن هفته معلم و تجلیل از زحمات و تلاش‌های چندین ساله بازنشستگان فرهنگی شهرستان سمنان، جناب سرهنگ عبداللهی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت سمنان به همراه حاج حسین دانشگر و هیئت امنای حسینیه شهید مدافع حرم عباس دانشگر و مسئول کانون بسیج فرهنگیان شهرستان سمنان، با خانواده تعدادی از بازنشستگان (آقایان دارایی، میرکمالی و کرد) دیدار و گفت و گو  کردند.

در این دیدار سرهنگ مرتضی عبداللهی، فرمانده سپاه ناحیه سمنان معلم را بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، معمار آینده کشور دانست و اظهار کرد: هنر معماری حد نهایتی ندارد؛ معلم مانند یک معمار مطالب را به گونه‌ای در کنار هم قرار می‌دهد که برای دانش آموز قابل فهم باشد.

وی با بیان اینکه معلم، فکر کردن و اندیشیدن را به دانش آموز آموزش می‌دهد، ادامه داد: برخی معلمان روش‌ها و فن تدریس خاصی دارند؛ معمار بودن وظیفه سنگین و پرمسئولیتی است که بر عهده معلمان نهاده شده است.

ایشان معلمان را سرمایه‌ های اجتماعی دانست و افزود: این قشر، با وجدان کاری بالا ثابت کرد هرجا به یادگیری و آموزش نیاز باشد، آن را به مدرسه تبدیل می‌ کند و اجازه نمی دهد آموزش تعطیل شود.

در این دیدار  محسن قاضی، مسئول کانون بسیج فرهنگیان شهرستان سمنان نیز درباره جایگاه رفیع معلمان بیان کرد: معلمان، پدران معنوی جامعه هستند و نباید دغدغه مالی داشته باشند و اگر حمایت شوند، بدون دغدغه خاطر با هدف ساختن نسلی پویا تلاش خواهند کرد. معلمان جایگاه والایی در توسعه کشور و تربیت مدیران و آینده‌ سازان در جامعه دارند و باید تلاش کنیم حق قدردانی از معلمان ادا شود.

حسین دانشگر نیز به نقش و جایگاه والای معلم در نظام جمهوری اسلامی ایران و از منظر اسلام اشاره و یادآور شد: امام خمینی(ره) با نگاه به همین نکته فرمود «معلمی شغل انبیاست» چراکه انبیا و اولیای الهی در راه رساندن بشر به حق و حقیقت بسیار تلاش کردند.

در پایان این دیدار از خدمات ایشان با اهدای لوح سپاس و هدیه ای به رسم یادبود تقدیر به عمل آمد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار