خبرهای داغ:
حجت الاسلام خضری گفت: یکی از راهکارهای مشارکت مردم در امور کشور، تعاون است. افزایش اشتغال می‌تواند بن‌بست اقتصادی ما را بشکند که با تعاونی درست خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۹۸۰۶۷
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵

قزوین_ به گزارش بسیج، حجت الاسلام سید مهدی خضری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین اظهار کرد: در باب حرکت های دانشجویی که در دنیا شاهدیم، رهبری نامه‌ای را سال‌ها پیش به جوانان و دانشجواین آمریکایی نوشتند، ایشان در این نامه فرمودند: به پدران شما نامه ننوشتم و به شما نوشتم چرا که حقیقت‌جویی را در قلب های شما زنده‌تر و مشتاق‌تر می‌یابم.

بیداری وجدان‌های دانشجویان سراسر دنیا

وی گفت: خط به خط نامه رهبری امروز اتفاق می‌افتد، غرب نسبت به اسلام هراس‌افکنی می‌کند و رهبری در نامه تاکید می کنند: اسلام را از قرآن بشناسید و ما امروز شاهدیم که پس از طوفان‌الاقصی موج نهضت جهانی قرآن به راه افتاده است. چارلز تالیافرو فیلسوف آمریکایی همان سال پس از نامه رهبری گفت: موفقیت و نیروی این نامه رهبری در سال‌های آینده آشکار خواهد شد.

چگونگی مشارکت مردم در رونق تولید

حجت الاسلام خضری اظهار کرد: در سال مشارکت مردم در مساله مهم تولید هستیم. مقام معظم رهبری راهکارهایی را برای مشارکت مردم معرفی کردند، در دیدار با کارگران فرمودند: کارهای خانگی، کارهای دانش بنیان، تعاون‌ها و غیره راه‌های فراوانی وجود دارد که مسئولان باید آن را پیدا کنند. رهبر انقلاب در دیدار با کارگران فرمودند از وظایف مهم مسئولان در مورد مشارکت مردم، مساله تبیین و آسان‌سازی و زمینه‌سازی است. 

تعاون، سرانگشت گره‌گشای اقتصاد ایران

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: یکی از راهکارهای مشارکت مردم، تعاون است. رهبرانقلاب در سال ۹۰ بعد از آغاز جنگ اقتصادی بر بحث تعاون تاکید کردند و فرمودند: سرانگشت گره گشای اقتصاد ایران تعاون است. افزایش اشتغال می‌تواند بن‌بست اقتصادی ما را بشکند که با تعاونی درست خواهد شد. همچنین فرمودند: منطقی‌ترین و بنیادی‌ترین مساله برای استقرار عدالت گسترش تعاونی ها است.

راه عدالت حرکت به سمت تعاونی‌ها است

وی افزود: وقتی تعاونی شکل نمی‌گیرد و در حد شعار باقی می‌ماند، در کشور انحصار ایجاد می‌شود. مردم در حوزه اقتصاد وارد نمی‌شوند و تنها سرمایه‌دارانِ انحصار‌گر وارد می‌شوند و ارز در اختیار عده معدودی قرار می‌گیرد و سود در جیب عده خاصی می‌رود.

ما در قوانین ظرفیت‌های قانونی داریم که اولویت عمرانی را به تعاونی‌ها می‌دهد  

حجت الاسلام خضری یادآور شد: انحصار باعث می‌شود قله‌های ثروت و قدرت شکل بگیرد و بعد قوه قضاییه با هزاران پرونده درگیر شود. بی عدالتی جایی ایجاد می‌شود که مردم کنار بروند. تعاونی که نباشد مرم پول های خرد خود را سراغ بازارهای کاذب ارز و سکه و طلا می برند. لذا باید تلاش کنیم تا تعاونی‌ها احیا شود. 

فتح اقتصاد انحصاری، خرمشهر پیش‌روی ما است

امام جمعه موقت قزوین گفت: رهبر معظم می فرماید: خرمشهر ها در پیش داریم یکی از خرمشهرها فتح اقتصاد از دست انحصار است. انحصار اجازه ورود مردم را نمی دهد و تا صحبت از تعاونی می‌شود. انحصارگرایان می گویند تعاونی فایده ندارد. همانطور که مردم خرمشهر را فتح کردند، باید همین مردم خرمشهر اقتصاد را فتح کنند. رهبری فرمودند کلید حل مشکلات اقتصادی حضور مردم است. مردم سهامدار شوند و مالک و قدرت پیدا می کنند. 

سفارش‌های اقتصادی امیرالمومنین به مالک 

وی اضافه کرد: امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه فرموده‌اند: مالک همانا زمامداران را خواص و نزدیکانی که خودخواه و ویرانگرند و در معاملات انصاف ندارند، قرار مده. ریشه ستمکاریشان را با بریدن اسباب آنها بخشکان و به هیچ کدام از اطرافیان و خویشاوندانت زمینی را واگذار نکن، به گونه‌ای با آنان برخورد کن که قراردادی با ایشان منعقد نگردد، حق را به صاحب حق هر کس که باشد نزدیک یا دور بپرداز.

همت دولت بر خشکاندن تبعیض

حجت الاسلام خضری افزود: تاکید رهبری بر مشارکت مردم، جنبه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی دارد و آثار و برکات زیادی دارد و ریشه های تبعیض را خشک می کند. امروز دولت این همت را برای خشکاندن تبعیض دارد، هرچند در بدنه کسانی هستند و از گذشته بودند که نفوذ دارند و ممکن است کارشکنی کنند.

خبرهای خوب در حوزه اقتصاد کشور

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: امروز اتفاقات خوبی در حوزه اقتصاد کشور افتاده است، صندوق بین المللی پول رشد اقتصاد ایران را ۶ درصد اعلام کرده است، تا سال ها در دولت قبل رشد اقتصادیمان زیر یک بود و این نشان دهنده این است که حرکت ایجاد شده، تولیدات اقتصادی و تجارت رشدمان افزایش یافته است.

وی گفت: ۸ شاخص مهم اقتصاد ایران مثل توسعه اقتصادی رشد یافته و جا دارد از زحمات دولت، وزارت نیرو که بحث آب را برای کشاورزان ما باز کردند تشکر کنیم، عنایت ویژه‌ای به کشاورزی قزوین داشته باشند که ظرفیت های زیادی دارد و کشاورزن ما ان‌شالله بتوانند یک حرکت بزرگ کشاورزی را با حضور مردم رقم بزنند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار