حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی با بیان اینکه امروز دشمن موتور محرکه ی نظام یعنی دین را هدف قرار داده افزود: دو الزام برای جهاد تبیین لازم است، مورد اول بصیرت و درک عمیق، مورد دوم داشتن جرات، صداقت و ایثار است.
کد خبر: ۹۵۹۸۳۰۹
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج  مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی "مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه کربلا" در آئین خانوادگی تکریم از پیشکسوتان حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه کربلا ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت گفت: نشست های حوزه نمایندگی ولی فقیه می بایست استمرار داشته باشد و هیئت پنج نفره ای جهت بررسی این موضوع تشکیل شده است.

وی در ادامه افزود: امیرالمومنین (ع) فرموده اند که "کوچکترها تاسی بجویید از بزرگترها" و بعد میفرمایند که "بزرگترها آنچه را که شما آموختید به کوچکترها انتقال بدهید و احترامشان کنید" اعتقاد ما این است که جمع حاضر کوله باری از تجربه دارند که باید استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی به موضوع جهاد تبیین پرداخت و بیان داشت: قریب به سه سال است که مقام معظم رهبری مکررا از جهاد تبیین نام می برند و  فرهنگ سازی این مقوله را انجام می دهند.

وی به تعریف جهاد اشاره نمود و اظهار کرد: در قرآن واژه جهاد در تعابیر مختلفی استفاده شده که به چند نمونه ی آن اشاره میکنم وَ تُجاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ که تعبیر نظامی است. در جایی دیگر آمده است وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا  که تعبیر سیاسی شده یعنی کفار حق ندارد در هیچ زمینه ای بر مومنین تسلط پیدا کند. جهاد اقتصادی هم از سایر تعابیری است که در قرآن آمده هر کسی که برای اهل و عیال خودش کار و تلاش می کند اجر و پاداش مجاهد در راه خدا را دارد.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه کربلا به جهاد فرهنگی که در قرآن آمده است اشاره نمود و تصریح کرد:مقام معظم رهبری در دهه هفتاد مکررا از جهاد فرهنگی نام برده اند، شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و قتل عام فرهنگی از تعابیر حضرت آقا در این مورد می باشد.

وی ادامه داد: مامور سازمان سیا گفته است که مهم ترین حرکت در براندازی جمهوری اسلامی ایران تغییر فرهنگ جامعه فعلی است و مصمم به آن هستند و یا یکی از عناصر ضدانقلاب که گفته است با سلاح فرهنگ بهتر میتوان به جنگ نظام رفت و مبارزه بدون زمینه سازی فرهنگی فراهم نمی شود.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه کربلا گفت: دشمنان جمهوری اسلامی به وسیله ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی به تحریف حقایق و واقعیتها می پردازند و جای شهید و جلاد را عوض می کنند و در جامعه شبهه افکنی و ایجاد تردید می کنند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن موتور محرکه ی نظام یعنی دین را هدف قرار داده افزود: دو الزام برای جهاد تبیین لازم است، مورد اول بصیرت و درک عمیق، مورد دوم داشتن جرات، صداقت و ایثار است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها