خبرهای داغ:
مسوول بسیج جامعه زنان:

مصوبات اجلاس زنان در نیویورک وجاهت قانونی ندارد

مسوول بسیج جامعه زنان گفت: مصوباتی که ممکن است در اجلاس «پکن +۲۰» براساس گزارش‌های گروه‌های مختلف ایرانی به تصویب برسد وجاهت قانونی ندارد چون مسائل مطرح شده در این گزارش‌ها دغدغه عموم زنان ایران اسلامی نیست.
کد خبر: ۸۵۰۳۹۹۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مینو اصلانی با اشاره به برگزاری اجلاس پکن +20 در نیویورک گفت: افرادی که در حوزه غیر دولتی در این اجلاس شرکت کردند نماینده اکثریت جامعه ایران اسلامی نیستند و مصوباتی که آنجا در سطوح مختلف برای جمهوری اسلامی تعیین شود وجاهت قانونی ندارد.

وی ادامه داد: همچنین مصوباتی که ممکن است براساس گزارش‌هایی که هیدت‌های مختلف قرار است سران اجلاس ارائه دهند به تصویب برسد نیز وجاهت قانونی ندارد چرا که مطالبی که در این گزارش‌ها به آنها اشاره شده است مطالبی نیست که بتوان آنها را به عموم زنان ایران اسلامی تسری داد و این موضوعات دغدغه زنان کشور و مورد نیاز آنها نیست.

مسوول بسیج جامعه زنان اظهار داشت: مطالبی که در این گزارش‌ها به آنها اشاره شده است مباحثی مانند افزایش تعداد مناصب مدیریتی، مغفول ماندن خشونت علیه زنان و افزایش تعداد نمایندگان زن در مجلس است که این موارد دغدغه عموم زنان ما نیست و اگر مصوباتی نیز بر اساس این گزارش‌ها به تصویب برسد وجاهت قانونی ندارد.

وی با اشاره به بحث مطرح شده درخصوص افزایش تعداد نمایندگان زن در مجلس، گفت: ما در این بحث به دنبال شایسته‌سالاری هستیم نه به دنبال سهم‌خواهی، چرا که جامعه ما یک جامعه اسلامی مبتنی بر عدالت است و اگر افرادی که در حوزه سیاسی فعالیت می‌کنند مورد قبول مردم باشند، مردم به آنها رای می‌دهند.

اصلانی خاطرنشان کرد: بنابراین دغدغه زن مسلمان ایرانی این موارد نیست بلکه دغدغه زنان ما این است که خواهران آنها در کشورهای سوریه، عراق، لبنان و فلسطین به شدت از خشونت‌ها و تروریست‌ها آسیب می‌بینند و کودک‌کشی و نسل‌کشی در این کشورها اتفاق می‌افتد. این موارد مسائلی است که باید در سطح بین‌الملل مورد تاکید هیأت اعزامی از ایران در اجلاس نیویورک قرار گیرد.


ارسال نظرات