خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشورهای اسلامی ضروری است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از دستاورد‌های انقلاب و نظام اسلامی است که ریشه در فرهنگ عاشورا دارد و با توجه به تحولات منطقه امروز ترویج آن در همه کشورهای اسلامی ضروری است.
کد خبر: ۸۵۱۴۴۹۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محمدرضا سوقندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد،با تبریک فرارسیدن ماه رجب‌المرجب و اعیاد و مناسبت‌های این ماه پرخیر و برکت اظهار داشت:‌ استان سمنان در سال همدلی و هم‌زبانی و همکاری دولت و ملت در آستانه برگزاری رویداد عظیم فرهنگی قرار گرفته است.

وی با اشاره به تلاش‌های فراوان مسؤولان و مدیران دستگاه‌های مختلف این استان به ویژه ستاد کنگره سه هزار شهید استان سمنان افزود: بعد از برگزاری اجلاسیه‌های باشکوه شهدا در سراسر استان اکنون زمینه برگزاری این رخداد عظیم فرهنگی از نهم تا 18 اردیبهشت ماه فراهم شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت منحصر در تاریخ و زمان خاصی نیست، تصریح کرد: ترویج و تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از دستاوردهای و برکات انقلاب اسلامی که ریشه در فرهنگ عاشورا دارد، امروز بیش از هر زمان دیگری با توجه به اتفاقاتی که در کشورهای اسلامی در حال وقوع است، احساس می‌شود.

سوقندیبا تقدیر از تمامی رسانه‌های گروهی در استان سمنان به دلیل انعکاس اخبار اجلاسیه‌ها و کنگره سه هزار شهید استان سمنان خواستار تداوم این تلا‌ش‌ها و مضاعف شدن آن در جهت انعکاس اخبار و رویدادهای کنگره شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حرکت در راستای جریان‌سازی فرهنگی تبلیغی شد.

رسانه‌ها نقش مهمی در تحقق همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت دارند

وی در ادامه به برنامه‌ها و اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر درصدد تدوین برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی جهت تحقق شعار سال و اجرای منویات رهبری در راستای مشارکت و هم‌فکری گسترده دولت و ملت و تأثیرگذاری این اقدامات هستیم که بی‌شک همگی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح و دقیق است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به نقش نهادهای مردمی، دستگاه‌های دولتی و برنامه‌های عملیاتی و اجرایی ادارات و نهاد‌های مختلف در راستای تحقق شعار سال، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها نقشی است که رسانه‌ها و روابط عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی دارند؛ چرا که رسانه‌ها زبان مردم و مسؤولان و پل ارتباطی بین این دو محسوب می‌شوند.

سوقندی پس از تبیین نقش رسانه‌ها در بیان همدلی و هم‌زبانی دولت و مردم خاطر‌نشان کرد: ائمه جمعه و جماعات،‌ روحانیان، مدیران، تشکل‌های مردمی و آحاد و اقشار مختلف نقش تأثیرگذاری در عینیت بخشیدن به شعار برگزیده شده برای سالی که انتخابات مهمی را در پیش رو داریم با وجود دشمنانی که هر لحظه درصدد ایجاد اختلاف و شکاف بین مردم و دولت هستند، بر عهده دارند.

جشنواره «رسانه و هم‌دلی و هم‌زبانی» در استان سمنان برگزار می‌شود

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌هایی هم‌چون آزمون سراسری قرآن کریم در استان، وی‍ژه برنامه روز جهانی تئاتر و برنامه‌های فرهنگی نظیر شب شعر و خاطره در اردیبهشت ماه گفت: در سال 94 یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل برای تلاش جهت تحقق شعار سال برگزاری جشنواره «رسانه و همدلی و همزبانی» است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: جشنواره رسانه و همدلی و همزبانی در راستای عملکرد رسانه‌ها در حوزه تحقق شعار سال و انتخاب برترین‌ها در حوزه‌های مختلف برگزار خواهد شد که با راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره فراخوان شرکت در آن جشنواره نیز اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها