خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مهدیشهر:

مبعث رسول اکرم (ص) انقلاب ارش های اخلاقی و انسانی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مهدیشهر گفت: مبعث پیامبر(ص) انقلابی بزرگ در حوزه ارزشهای اخلاقی و انسانی است.
کد خبر: ۸۵۱۹۱۵۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
حجت‏ الاسلام مهدی ولیخانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهدیشهر به مناسبت عیدمبعث رسول گرامی اسلام(ص) با بیان اینکه یکی از نعمت های پروردگار، فرستادن پیامبران الهی برای هدایت بشر است، اظهار داشت: جهالت، غارتگری، ظلم، ستم، فساد، ناعدالتی، نگرانی، بی اخلاقی و دوری انسان از انسانیت جوامع بشری را فرا گرفته بود و در این زمان بود که خداوند جهت رسول اکرم(ص) را جهت اصلاح امور جهان به پیامبری مبعوث کرد.

وی با بیان اینکه خداوند بر مؤمنان منت نهاد که پیامبران و از جمله رسول اکرم(ص) را برای هدایت و سعادت بشر و تعلیم و تربیت فرستاده است، افزود: در آیه 164 سوره آل عمران آمده است« رسولی از خود آنان در میان آنان برانگیختکه آیات خدا را تلاوت کند و نفوس آنها را از هر نقص و آلایش پاک گرداند و به احکام شریعت و حقایق حکمت را بیاموزد، هر چند پیش از آن در گمراهی آشکار بودند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهدیشهر بیان کرد: با توجه به آیات و روایات می توان انقلاب ارزشها را یکی از اهداف بعثت رسول اکرم(ص) برشمرد که پیامبر اسلام (ص) بعد از بعثت، آداب و رسوم و سنت های غلط که علیه مصالح دنیا و آخرت مردم بود، تغییر داد و به ارزشهای انسانی و الهی تبدیل کرد.

ولیخانی عنوان کرد: تزکیه و پرورش روح یکی از مهمترین علت هایبعثت انبیای الهی بوده است و پیامبران الهی کوشش می کردند نیروی درونی انسانی را از قوه به فعل برسانند و به سمتسعادت راهنمایی کنند.

وی افزود: رساندن مردم به مقام عبودیت یکی دیگر از اهداف مهم بعثت پیامبر بوده که انسانها فقط خدای متعال را پرستش کنند و دچار انحراف نشوند، سراغ خدایان دروغین نروند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهدیشهر با اشاره به اهمیت وحدت از دیدگاه اسلام اظهار کرد: پیامبران آمدند تا امت را که به خاطر اختلافات پوچ جهالت ها متفرق شده بودند؛ بین آنها برادری، یکپارچگی و وحدت ایجاد کنند.

ولیخانی گفت: انسانها در مرحله ای از کمال نیستند تا بتوانند فیض الهی را بدون واسطه درک کنند؛ بنابراین باید پیامبر یا امام معصوم واسطه فیض الهی باشند و امر و نهی الهی را به مردم برسانند و مصالح و مفاسد آنها را گوشزد کنند.

ولیخانی یکی دیگر از اهداف بعثت رسول اکرم(ص) را ایجاد عدالت و توسعه آن در اجتماع و ترویج فضایل اخلاق عنوان کرد و گفت: مبارزه با طاغوت و طاغوتیان زمان یکی ازمهمترین درسهایی است که می توان از سیره نبوی برداشت کرد و در عصر ما امام خمینی(ره) با الهام از مکتب رسول گرامی اسلام (ص) به مبارزه با ظلم ظالمان پرداخت و مردم را از اسارت طاغوتیان نجات داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها