خبرهای داغ:
آیت الله نعیم آبادی:

مستکبران جهان هنوز از استقامت و رشادت‌های شهدا و رزمندگان ما در هراسند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: مستکبران جهان هنوز از استقامت و رشادت‌های شهدا و رزمندگان ما در هراس و شگفت‌زده‌اند، آنها می‌خواهند فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه ما کمرنگ نموده و به حاشیه ببرند.
کد خبر: ۸۵۵۶۸۱۴
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در مراسم هفتمین روز خاک‌سپاری شهید حسین علی آبادی که با حضور امام جمعه و فرماندار و نماینده دامغان، فرماندهان سپاه استان و شهرستان، مدیران دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم شهید‌پرور این شهرستان در حسینیه اعظم معصوم‌زاده دامغان برگزار شد، اظهار داشت: امروز حفظ خط شهدا تنها با شناخت وسوسه‌ها و وسوسه‌گرها مقدور است.

امام جمعه بندر عباس اضافه کرد: دشمن به شدت تلاش می‌کند با وسوسه‌گذری و ایجاد تردید، جوانان ما را نسبت به انقلاب، رهبری، مراجع تقلید، نماز‌جمعه، حوزه‌های علمیه، روحانیت، شهدا و دفاع مقدس، حجاب و ارزش‌ها و مناسبت‌های اعتقادی و ارزشی و در نهایت نسبت به اسلام بی‌اعتماد کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم دامغان در مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید بزرگوار با حضور حماسی و زاید الوصف خود افتخاری دیگر آفریدند، افزود: همه باید بدانیم که با شرکت در مراسم شهدا تنها گوشه‌ای از دین خود را به آنها ادا کرده‌ایم و حقی که شهیدان بر گردن ما دارند بسیار والاتر است و بدون شناخت کامل از راه و هدف شهدا ادا نخواهد شد.

وی مهمترین تکلیف یک جمع و جامعه انقلابی را شناخت عواملی دانست که به این خط آسیب می‌رساند و آن را کمرنگ می‌کند و تصریح کرد: این شناخت و آگاهی و بصیرت افزایی شخصی و اجتماعی بزرگترین تکلیف است، همانا شناخت سیره شهدا در مجال یک روز و یک ماه و یک سال نمی‌گنجد و نیازمند پرداخت فکری و عملی به این اندیشه‌ها است.

آیت الله نعیم آبادی جامعه ایران اسلامی را مأمن پرورش نخبگان برشمرد و با اشاره به آیات سوره ناس به تشریح اهمیت خطر وسوسه در عقاید دینی و رفتار‌های اجتماعی پرداخت و گفت: این وسوسه و ایجاد تردید با نفوذ در فرهنگ‌های ارزشی موجبات تنزل اراده انسانی را در مواردی که با استدلال بدان‌ها پایبند بوده را فراهم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمز‌گان وسوسه را دارای عوامل پیدا و پنهان دانست و اضافه کرد: در بیت موجودات تنها انسان است که می‌تواند خود را به اشکال مختلف رفتاری نشان دهد، بدین دلیل همواره وسوسه‌ و خدعه‌های انسانی متنوع‌تر و خطر‌ناک‌تر همه چالش‌های وسوسه‌انگیز دنیای مادی است.

پیام شهدا این است که فرزندانتان را با دین آشنا کنید

امام جمعه بندر عباس با بیان این مطلب که پیام شهدا این است که فرزندانتان را با دین آشنا کنید، اظهار داشت: در دنیای امروز که دشمنان اسلام با تفکرات و عقاید باطل سعی در فریب جوانان و خانواده‌های ما دارند، نباید فراموش کنیم که جهالت جامعه راه نفوذ آنان است، اگر فرزندانمان را با ارزش‌ها و احکام نورانی دینشان آشنا نکنیم، آنها را گاه از راه دین وادار به بی‌دینی می‌کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، فرقه‌های ضاله فراوان به وجود آمده و فریب خوردگان این مسیر را دلیلی بر این مدعا برشمرد و تصریح کرد: خطر‌ناک‌ترین خط امروز برای جامعه دینی ما و آینده‌سازان این سرزمین وسواس و تردید است، همانا دشمن می‌کوشد با بیان مطالبی به ظاهر واقع وسواس را در دل‌های ما ایجاد نموده و اعتقادات ما را کمرنگ کند.

وی استفاده بی‌قید و کنترل نشده از وسایل نوین ارتباط جمعی را مسیر نفوذ وسوسه‌گران به جسم و روح جامعه عنوان کرد و افزود: اگر ماهواره را وارد منازل خود کردیم و به استفاده بی‌قید و بند از آن تن دادیم و اگر برخی از انواع گوشی‌های تلفن‌همراه را بدون تأثیرات مخربش در اختیار کودکان و نوجوانانمان قرار دادیم، بی‌تردید دیگر اثری از دین در خانواده ما باقی نخواهد ماند.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه روزانه چند‌هزار شبکه رادیویی و تلویزیونی دشمنان برای سست کردن اعتقادات در خانواده‌ها و نسل جوان و نوجوان کشور ما برنامه تولید و پخش می‌کنند، تأکید کرد: پیام شهدا برای والدین محکم کردن اعتقادات آینده‌سازان این سرزمین است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها