خبرهای داغ:
دبیر منزلت نماز سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین:

نماز مایه اصلاح و تعالی روح شده و نشاط جسمانی و روحانی را سبب می شود

دبیر منزلت نماز سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: نقش نماز در ارتقای سلامت جسم و روح افراد جامعه تا آنجاست که می تواند مایه اصلاح و تعالی روح شده و نشاط جسمانی و روحانی را سبب می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۳۶۳۵
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، مهدی معروفی دبیر منزلت نماز سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین صبح امروز در جلسه طرح منزلت نماز این ناحیه به اهمیت نماز پرداخت و اظهار داشت: نماز در میان عبادات اسلامی از همه مهمتر و تاثیرش در زندگی فردی و اجتماعی فراوان تر است، چنانکه خداوند متعال می فرماید: «الذین ان مکنتهم فی الارض اقاموا الصلوه» یعنی همان کسانی که هرگاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم نماز را برپا دارند.

وی خاطر نشان کرد: نقش نماز در ارتقای سلامت جسم و روح افراد جامعه تا آنجاست که می تواند مایه اصلاح و تعالی روح شده و نشاط جسمانی و روحانی را سبب می شود، نماز انسان به سوی خدا و صفات پسندیده الهی و روز رستاخیز توجه داده و او را از بدی ها منع وفضایل اخلاقی انسان را تقویت و به اخلاق الهی آراسته می کند.

معروفی عنوان کرد: در ارتقای زندگی معنوی انسان ها نماز لازم است و این رابطه معنوی میان انسان و خداست و لازم است در همه مراکز سپاه و ارگان ها اهمیت مضاعفی به امر نماز داده شود و این واجب الهی به نحو احسن ،با شکوه و باعظمت انجام گردد تا آثارفردی و اجتماعی آن نیز در صحنه عمل بروز پیدا کند.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین یادآور شد: این جلسه موجب تقویت نمازخانه ها و با کیفت اجرا نمودن نماز جماعت در ارگان ها می باشد که این یک گام موثر در برگزاری نماز جماعت می باشد.

وی به حدیثی از رسول اکرم(ص) اشاره کرد و عنوان کرد: اذان نماز، شتاب به نماز جماعت و نماز در صف اول سه چيزی است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى كه در آنها هست، به قرعه متوسل مى شدند و این نشان از اهمیت نماز است

معروفی در خاتمه از برگزاری مسابقات قرآن کریم و کارگاه حفظ قرآن کریم ویژه پایوران و بسیجیان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در اواخر شهریور ماه سال جاری خبر داد.

 

 4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها