خبرهای داغ:
«سالمندان حامیان پویایی؛ بالندگی و جوانی جمعیت»

مراسم تکریم سالمندان درمانگاه قمربنی هاشم (ع) دامغان برگزار شد

مراسم تکریم سالمندان درمانگاه قمر بنی هاشم (ع) دامغان با حضور مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۹۴۳۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از دامغان، سیدحسن تقوی، سرپرست درمانگاه قمربنی هاشم (ع)دامغان و عضو بسیج جامعه پزشکی در مراسم تکریم سالمندان که در این درمانگاه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به بند هفت سیاستهای کلی جمعیت ابلاغی مقلم معظم رهبری شعار ملی هفته سالمند امسال "سالمندان حامیان پویایی،بالندگیوجوانی جمعیت " است.

وی تصریح کرد: سالمندان قشر آسیب پذیرجامعه محسوب می شوند و کاهش توانایی های جسمی و روانی در این دوران آنها را در ابتلا به بیماری های مختلف مستعدتر می کند؛ بنابراین این عزیزان باید از امنیت روحی و روانی و جسمی باشند و سالم به سن سالمندی رسیدن یک هنر است.

سرپرست درمانگاه قمربنی هاشم (ع)دامغان اظهار داشت: دوران سالمندی مانند سایر ایام زندگی همراه با شادی و غم، راحتی و ناراحتی است و اگر عزیزی زبان به شکایت می گشاید در واقع شکایت او از ناتوانی ها و عوارض این دوره حکایت می کند.

تقوی خاطرنشان کرد: شخص سالمند در این دوران دچار تغییرات جسمی از جمله تحلیل بافتهای پوست، استخوان، مغز و عضلات، تغییرات در مفاصل، لکنت زبان و...تغییرات روانی، اجتماعی می شود و استعداد آنها در ابتلا به بیماری‏های فشارخون، افزایش چربی خون بیماری های قلبی و عروقی سرطان های مختلف و... زیاد می شود.

تقوی تأکید کرد: در این دوران نیازهای سالمندان به تغذیه، ورزش و فعالیت های فیزیکی، بهداشت فردی، امنیت عزت نفس و احترام و... تغییر می کند؛ بنابراین نقش خانواده ها در سلامت سالمندان بسیار مهم است و آنها به حمایت شما نیازمندند و سایر افراد خانواده نیز به وجود سالمندان و تجربیاتشان نیاز دارند و حضورشان در فرهنگ ما نکته مثبت و موجب برکت است و باید این عزیزان مهارتهای خود مراقبتی را بیاموزند تا این دوران را با آرامش و شادی بگذرانند.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم از سالمندان حاضر در این برنامه تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها