خبرهای داغ:
مدیر حوزه ریاست حوزه علمیه استان قزوين:

وعاظ قیام سیدالشهداء را برای نسل جوان تبین نمایند

مدیر حوزه ریاست حوزه علمیه استان قزوين عنوان کرد: باید در مجالس عزادراری وعاظ و مداحان قیام سید الشهدا را برای مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان تبیین نمایند.
کد خبر: ۸۵۸۲۴۲۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه استان بمناسبت فرارسیدن ماه محرم ماه قیام سید الشهدا و یاران با وفایشان حجت الاسلام عباس افشار مدیر روابط عمومی و مدیر حوزه ریاست حوزه علمیه استان قزوين در  گفتگو با خبرنگار حوزه ضمن تسلیت ایام ماه محرم ماه خون بر شمشیر به اهمیت عزاداری در ماه محرم و صفر تاکید کرد.

وی گفت: از جمله بحث های جدی در این باره به چگونگی برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و تکایا و هیات های عزاداری می باشد که باید در این مجالس وعاظ و مداحان قیام سید الشهدا را برای مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان تبیین نمایند.

حجت الاسلام افشار بیان داشت: دشمنان دین و اسلام و مخالفان جدی مذهب تشیع در صدد هستند که اسلام و مذهب تشیع را از درون دچار آسیب نمایند و لذا یکی از برنامه های شوم استکبار جهانی از بین بردن اهمیت و جایگاه قیام عاشورا و نحوه عزاداری است.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده تشيع  تلاش می کنند ماهیت عزاداری دینی که از متون دین یا سیره معصومین بوده را دگرگون نمایند .

این مسئول به اهداف قيام و شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایشان پرداخت و بیان داشت: حضرت امام حسین (ع) در آن قیام ماندگار در تاریخ ،اصل امر به معروف و نهی از منکر و اصل نماز را بسیار تاکید داشت که باید در این زمینه مردم به خصوص جوانان ما به این دو اصل الهی و دینی توجه نمایند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در ایام ماه محرم  و صفر در استان ما بسیاری از مساجد و حسینیه ها و تکایا به  برگزاری مراسم عزاداری با حضور آحاد مردم پرداخته که باید مداحان از به کار بردن مطالب شبهه انگیز جداً پرهیز نمایند و از مطالبی که از منابع موثق هست استفاده نمایند.

حجت الاسلام افشار تصریح کرد: مهمترین قیام سید الشهدا ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و برقراری سنت پیامبر در جامعه است.

وی ادامه داد: علما ومداحان ما باید چهره واقعی قیام را به مردم بازگو نموده واز هر گونه مطالب غیر واقعی وغلط از این قیام خودداری نمایید.

این كارشناس حوزه علمیه تصریح کرد: امام حسین در مقابل دشمن کفر ایستادگی کرد در حالی که یزید اصل وحی و دین اسلام را انکار می کرد.

وی افزود: قیام امام حسین دارای ابعاد مختلفی است که در این میان زمینه ها و دلایل شکل گیری این نهضت عظیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها