محسن قاضی مر ادی:

جشنواره های دفاع مقدس باعث افزایش آثار ادبی و هنری جنگ می شود

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: جشنواره های دفاع مقدس نقطه مثبتی در جهت رشد آثار فرهنگی و دفاع مقدس محسوب می شوند
کد خبر: ۸۶۰۷۵۴۶
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج به نقل از کوله بار ، محسن قاضی مرادی،بازیگر سریال "همسایه‌ها” با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از خود شهادت نیست، گفت: امروز کسانی که در راستای احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می کنند، مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و برپایی چنین جشنواره هایی همچون جشنواره سرزمین نور که ویژه زائران راهیان نور است، می تواند در ترویج این فرهنگ بسیار موثر باشد.

 

 

وی با بیان اینکه حضور نسل های امروزی در این جشنواره نقطه قوت آن محسوب می شود، افزود: نسل های امروزی به عنوان زائر راهیان نور در جشنواره ای همچون جشنواره دفاع مقدس شرکت و آثار ادبی و هنری خودشان را ارسال می کنند و حضور همین جوانان و نوجوانان که چیزی از روزهای جنگ ندیده اند، نقطه مثبتی است در جهت علاقمند شدن به مفاهیم و ارزش های هشت سال دفاع مقدس و راهیان نور نقطه پیوند دهنده بین نسل های امروزی به نسل های دیروز است.

 

 

بازیگر فیلم "شیر و عسل” خاطر نشان کرد: جشنواره های دفاع مقدس نقطه مثبتی در جهت رشد آثار فرهنگی و دفاع مقدس محسوب می شوند و باید از این جشنواره ها حمایت بیشتری کرد.

 

 

وی افزود: رزمندگان ما در طول دفاع مقدس آموخته های خود از مکتب عاشورا و محرم را عرضه کردند و ما امروز افتخار می کنیم که توانستیم با این آموزه ها در برابر دشمن ایستادگی کرده و بر آنها پیروز شویم.

 

 

قاضی مرادی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز جامعه امروز و فردای ماست،گفت: باید در این راستا برنامه ها و آثاری تولید شود که نسل های آینده این مملکت نیز با دفاع مقدس آشنایی پیدا کنند چون دفاع مقدس به تمامی نسل های ملت ایران تعلق دارد.

 

 

بازیگر فیلم” سرود خاک” با بیان اینکه دفاع مقدس را با ابزار هنر می توانیم به بهترین نحو انتقال دهیم، گفت: باید با استفاده از شیوه های نوین که قابلیت جذب مخاطب بیشتری دارند به ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس بپردازیم و در این راستا می توان از نقش مهم هنر برای انتقال این فرهنگ و رسیدن به اهداف استفاده کرد.

 

 

این بازیگر سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: جشنواره های هنری با موضوع دفاع مقدس هرچه به لحاظ محتوایی از غنای بیشتری برخودار باشند، آثار بهتری را در جامعه به جا خواهند گذاشت.

 

 

قاضی مرادی با اشاره به حضورش در جبهه گفت: در زمان جنگ،من به عنوان کارشناس امور فرهنگی در اداره ای مشغول به کار بودم که تصمیم گرفتم به جبهه بروم. بعضی از رزمنده ها در جبهه خیلی علاقه داشتند که در حین جنگ، درسشان را هم ادامه دهند. من به عنوان یکی از افراد برگزار کننده کنکور به جنوب رفتم و در آنجا برای رزمنده ها امتحان برگزار کردم.

 

 

 وی افزود: همه ما به ایرانی بودنمان افتخار می کنیم و کشورهای جهان هم فهمیدند که هرگز نمی توانند هویت ایرانی بودن را از ما بگیرند و ما با کمترین سلاح های نظامی در مقابلشان ایستادگی کردیم تا این موضوع را به آنها بفهمانیم.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظرات