خبرهای داغ:

فرهنگ سازي و اعتماد سازي دو عامل مهم در جمع آوري زكات است

امام جمعه روانسر گفت: فرهنگ سازي و اعتماد سازي دو عامل مهم و اثرگذار در جمع آوري فريضه زكات است.
کد خبر: ۸۶۷۱۹۴۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از روانسر، ماموستا ملا عبدالله غفوري روز شنبه در نشست ستاد احياي زكات روانسر افزود: در دين مبين اسلام و در سفارش هاي پيامبر اكرم (ص) نيز بر پرداخت زكات تاكيدهاي فراواني شده است.
وي با اشاره به اهميت پرداخت زكات اظهار داشت: زكات در رديف مهمترين عبادات قرار گرفته و در بسياري از موارد همراه با نماز ذكر شده و حتي شرط قبولي نماز شمرده شده است.
امام جمعه روانسر تصريح كرد: دين اسلام براي تامين نيازهاي فقرا و توازن اجتماعي زكات را بر همه مسلمانان واجب كرده تا از اين طريق سعادت جامعه و كاهش اختلاف طبقاتي را فراهم آورد.
ماموستا غفوري، ترويج و تبليغ آموزه هاي ديني و فرائض اسلامي از جمله زكات را يكي از اصول بنيادي مكتب اسلام برشمرد و بر آگاه سازي و توجيه كشاورزان براي شيوه هاي آسان در پرداخت زكات تاكيد كرد.
وي گفت: پرداخت زكات در شهرستان روانسر به يك فرهنگ تبديل شده و اين همت و سخاوت مردم بسيار ارزشمند است و جاي قدرداني دارد و اين مايه دلگرمي مسئولان براي خدمت بيشتر به مردم اين منطقه است.
امام جمعه روانسر، حضور روحانيون و مبلغين زكات را بسيار موثر دانست و خواستار تقويت اين موضوع در سطح شهرستان شد.
معاون فرماندار روانسر نيز پرداخت زكات را بستري مناسب براي تحقق فقرزدايي دانست و گفت: فقرزدايي يكي از مهمترين رسالت هاي جوامع اسلامي است.
بساطعلي نوري افزود: تلاش براي جمع آوري زكات وظيفه اي شرعي و قانوني است كه لازم است از سوي مسئولان بيشتر مورد نظر باشد.
وي تاكيد كرد: پرداخت زكات موجب بركت مال است و همه مسئولان با اقدامات فرهنگي مناسب مي بايست در فرهنگ سازي، احياي زكات و افزايش پرداخت زكات در سطح شهرستان سهيم باشند.
مديركميته امداد امام خميني (ره) روانسر گفت: در سال گذشته بيش از چهار ميليارد و 45 ميليون ريال زكات در اين شهرستان جمع آوري شده است.
غلامرضا نصوري با بيان اينكه امسال بيش از 92 نفر از عاملان زكات در اين شهرستان كار جمع آوري و شناسايي زكات دهندگان را بر عهده داشتند افزود: 125 روستاي شهرستان روانسر مشمول پرداخت زكات است كه در 70 روستاي اين شهرستان كار جمع آوري زكات صورت گرفته است.
وي تصريح كرد: مبلغ جمع آوري شده براي اجراي 9 طرح عمراني شامل احداث غسالخانه و تعميرات و بازسازي مساجد هزينه شد و 745 ميليون ريال نيز كمك بلاعوض در جهت حمايت از خانواده هاي تحت پوشش پرداخت شده است.
ارسال نظرات