خبرهای داغ:
استاد دانشگاه‌های قزوین:

دانشجو می‌تواند سبب پیشرفت کل جامعه خود باشد

استاد دانشگاه‌های قزوین اذعان کرد: دانشجو باید در کنار وظایف علمی که دارد، از مسائل سیاسی جامعه خود نیز غافل نباشد و همواره برای افزایش بصیرت خود در جامعه تلاش کند.
کد خبر: ۸۷۸۷۸۷۱
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

مهدی فیاض استاد دانشگاه‌های استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت روز دانشجو اظهار کرد: در 16 آذر ماه سال 1332به علت حضور نیکسون(رئیس جمهور وقت آمریکا) در ایران و در اعتراض به وضعیت ایران بعد از کودتا 28 مردادماه عده‌ای از دانشجویان دانشگاه تهران تجمع کردند و در پی این تظاهرات سه تن از دانشجویان با برخورد گلوله به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: پس از این واقعه و برای گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان و هم‌چنین تجلیل از نقش مهم دانشجو در جامعه، 16 آذر به نام روز دانشجو نامگذاری شده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: همانطور که از اسم دانشجو برمی‌آید، دانشجو باید جنبه دانش‌اندوزی خود را تقویت کند و خوب درس خواندن از مهم‌ترین وظایف دانشجویان است که مهمترین آن نیز تلقی می شود.

فیاض نقش دانشجویان را در دو بعد علمی و اجتماعی بسیار مهم و تاثیرگذار خواند و تشریح کرد: دانشجو باید در کنار وظایف علمی که دارد، از مسائل سیاسی جامعه خود نیز غافل نباشد و همواره برای افزایش بصیرت خود در جامعه تلاش کند.

وی ادامه داد: دانشجویان قشر عظیمی از جامعه هستند که نقش حساس و تعیین کننده‌ای را برعهده دارند و آگاه بودن خود به مسائل سیاسی و اجتماعی و آگاه ساختن خانواده‌شان، حداقل رسالت آن‌ها است.

این استاد دانشگاه تحول دانشجو و خانواده‌ها را عاملی موثر در تحول جامعه دانسته و تبیین کرد: متاسفانه امروزه بسیاری از دانشجویان آگاهی لازم را نسبت به مسائل سیاسی جامعه نداشته و از آن کناره‌گیری می‌کنند و گاها نسبت به درس خود نیز غافل‌اند.

فیاض مطرح کرد: آینده کشور در دستان دانشجویان است و در زمان حال نیز بخش عمده پیشرفت کشور در دست دانشجویان است.

وی تقویت روحیه مسئولیت پذیری را در دانشجویان بسیاری ضروری دانست و گفت: دانشجو می‌تواند سبب پیشرفت کل جامعه شود و همانطور که دانشجو خمول استاد را ساکن می‌کند، علاقه مندی دانشجو نیز می‌تواند استاد را تلاشگر و پویا سازد.

این استاد دانشگاه در خاتمه متذکر شد: دوران دانشجویی دوران ریاضت اخلاقی است، چرا که دانشجو شور و اشتیاق جوانی خود را کنترل کرده و وقت خود را صرف درس می‌کند که این موضوع بسیار قابل تحسین بوده و سبب افزایش حس مسئولیت پذیری در جوانان می‌شود.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها