خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف استان سمنان:

اعتماد مردم به وقف افزایش یافته است/ کمبودها با نهادینه‌سازی فرهنگ وقف جبران می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: اعتماد مردم به وقف افزایش یافته است و امروز کمبودها با نهادینه‌سازی فرهنگ وقف جبران می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۲۷۶۴
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی در بررسی جریان نهادینه‌سازی فرهنگ وقف در کشور اظهار کرد: آثار وقف از گذشتگان در بحث مدرسه‌سازی و احداث مراکز درمانی و سایر موارد جلوه‌گر است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این جریان هنوز هم ادامه دارد و از دیگر موقوفات باید به احداث قنات‌ها در روستاها توسط خیران اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه آثار وقف در جامعه در راستای کاهش کمبودها و خلأها نمایان است، اضافه کرد: باید این تفکر در جامعه به شکل نهادینه‌شده جا بیفتد که مردم نگاه مثبتی به وقف داشته باشند.

واحدی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه می‌کند و این نگاه مثبت را در دیدگاه مردم جا می‌اندازد که وقف کارکردی اجتماعی دارد.

وی تصریح کرد: برخی از مردم خیال می‌کنند اگر ملکی را وقف کنیم، این موقوفه از بین می‌برد و یک سری اقدامات ناشایست در دوره پهلوی اول و دوم رخ داده که مردم را بدبین کرده است؛ ولی امروز در واقع امر متولیان موقوفات نگهبانان خوبی برای آن‌ها هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با تأکید بر اینکه اعتمادسازی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه است که بدان توجه می‌شود، اضافه کرد: باید با این اعتمادسازی، مردم را بیش از گذشته به وقف نزدیک کنیم.

واحدی اظهار کرد: وظیفه صیانت از اماکن و جایگاه حقیقی و حقوقی موقوفات بر عهده سازمان اوقاف است و باید فرهنگ وقف را بیش از گذشته در کشور نهادینه سازیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها