در نشست خبری تشریح شد؛

برنامه‌های روز «بزرگداشت شهدا»/ حضور خانواده شهدای مطرح جهان اسلام در مشهد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح برنامه‌های روز «بزرگداشت شهدا» در سراسر کشور پرداخت.
کد خبر: ۸۸۳۴۷۰۲
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، نشست خبری تشریح برنامه های روز بزرگداشت شهدا با حضور «علیرضا کریمیان» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح روز (یکشنبه 15 اسفندماه) برگزار شد. 

در این نشست کریمیان با اشاره به نامگذاری 22 اسفندماه به نام روز شهید اظهار داشت: اسفندماه سالروز شهادت تعداد زیادی از شهداست و به لحاظ آماری بیشترین شهدای ما در این ماه هستند.

وی با اشاره به هدف از نامگذاری روز بزرگداشت شهدا گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی، مساجد و محل هایی که مروج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و  شناساندن روز شهدا از جمله اهداف ما در نامگذاری این روز است.

کریمیان با اشاره به انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام و برگزاری بخشی از برنامه های روز بزرگداشت شهدا در این شهر بیان داشت: اولین برنامه ما امروز مصادف با روز درختکاری مراسم کاشت نهال به نام شهدا و با همکاری سازمان مراتع و جنگل ها برگزار می شود.
 
وی افزود: سومین جشنواره «ملی جبهه مجازی» با حضور «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و حجت الاسلامی شهیدی دوشنبه 16 اسفندماه در مجموعه فرهنگی سیدالشهدا برگزار می شود. این کار از دو سال گذشته انجام شده است و یک هزار و 700 وبلاگ در بحث ایثار و شهادت 900 صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی که در حوزه ایثار و شهادت فعالیت می کنند، شناسایی شده اند که فردا 21 نفر از مدیران فضای مجازی و 9 نفر از نویسندگان و تولید کنندگان محتوا مورد تقدیر قرار می گیرند. 

کریمیان تصریح کرد: برای اولین بار جشنواره «نامه به یک شهید» با همکاری وزارت آموزش پرورش برگزار شد که بیش از 42 هزار اثر به صورت الکترونیکی و فیزیکی از سوی دانش آموزان سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده است. در داوری اولیه 609 اثر انتخاب شدند که از بین آن ها 22 اثر به عنوان برگزیده ملی توسط اساتید دانشگاه های مطرح در رشته ادبیات فارسی انتخاب خواهند شد. قرار است مراسم تقدیر از برگزیدگان  سوم خرداد سال آینده برگزار شود.
 
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: همایش ملی مروجین فرهنگ ایثار و شهادت از بین 600 نفر از هنرمندان، ورزشکاران و برجستگان کشوری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه 16 اسفندماه از ساعت 15 در تالار وحدت برگزار می شود. در این مراسم هزار نفر از خانواده شهدا حضور دارند.
 
کریمیان افزود: سه شنبه تجلیل از خادمان شهدا در مجموعه فرهنگی سیدالشهدای تهران و در استان های کشور انجام می شود. روز چهارشنبه مهمترین برنامه ما با حضور دکتر روحانی و جمعی از خانواده شهدا و نیز 16 خانواده شهید از تونس، لبنان، عراق، فلسطین و سوریه در مشهد برگزار می شود. خانواده شهیدان سید عباس موسوی، شیخ راغب حرب و عماد مغنیه از جمله مدعوین این مراسم هستند.
 
وی تصریح کرد: روز پنجشنبه آیین غبارروبی، تعویض پرچم و گلباران گلزار شهدا در 19 هزار گلزار شهدا برگزار می شود و علاوه بر پرچم جمهوری اسلامی ایران، پرچم حرم های امام حسین(ع)، امام رضا(ع) و حضرت عباس(ع) در این گلزارها به اهتزاز درخواهد آمد.
 
کریمیان افزود: قرار است مدیران بنیاد شهید پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در کل کشور سخنرانی کنند که در تهران حجت الاسلام شهیدی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران خواهد بود.
 
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: 21 اسفندماه کنگره بین المللی شکوه ایثار در تجلیل از مادران و همسران شهدا در تهران با حضور «علی لاریجانی» برگزار می شود و جمعی از خانواده شهدای مقاومت نیز در این مراسم مورد تجلیل قرار می گیرند.
 
وی افزود: یکشنبه 22 اسفند همایش ملی «مشاورین ایثارگران» با سخنرانی «اسحاق جهانگیری» در هتل المپیک تهران برگزار می شود که این مراسم به نوعی جنبه آموزشی دارد و در مجموع تجلیلی از خدمات مشاوران ایثارگران در سازمان های مختلف است.
 
کریمیان گفت: سالانه 400 هزار دیدار با خانواده شهدا از طریق بنیاد شهید و دستگاه های کشور در قالب «طرح سپاس» انجام می شود، که این طرح در هفته جاری با دیدار از شهدای اسفندماه برگزار خواهد شد. 
دفاع پرس
ارسال نظرات