خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز:

از خرمشهر درس ایستادگی در برابر دشمن میگیریم

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز گفت: این درس فتح خرمشهر برای امروز ماست در برابر تهدید ها و تحریم ها، اگر ایمان، استقامت و توکل و توسل ولایتمداری و شجاعت و اقدام باشد یقینا می شود مشکلات اقتصادی جامعه را حل کرد و از این تهدید یک فرصت برای ترقی کشور دست یافت .
کد خبر: ۸۸۶۴۲۶۱
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز حجت السلام شجاعی مهر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسجدر قزوین،  گفت: شهر خرمشهر یادآور رشادت های دلاور مردان است که برای کشور عزیزمان جان خود را در راه خدا فدا نمودنده اند .

وی افزود : در تاریخ هیچ شهری به اندازه خرمشهر مورد تهاجم و طمع دشمنان ایران اسلامی واقع نشده است؛ شهرستان خرمشهر در طول جنگ شاهد چندین عملیات بزرگ بوده است در دفاع مقدس هیچ شهری  به اندازه خرمشهر مورد تهاجم و طمع دشمنان ایران اسلامی واقع نشده است.

شجاهی مهر اضافه کرد:  این شهر تا کنون چهار با اشغال قوای خارجی درآمده است شهر خرمشهر در طول جنگ شاهد چندین عملیات بزرگ بوده است در دفاع مقدس هیچ شهری به اندازه خرمشهر درگیری جنگ نبود .

شجاعی مهر افزود : در 34روز اول جنگ و تجاوز صدام بعثی به کشور عزیزمان شاهد مقاومت مردمی بودیم که مردانه در مقابل دشمن تا دندان مصلح ایستادند و بیشترین شهدای دفاع مقدس بر حسب مساحت در این منطقه به شهادت رسیدن . عملیات های بزرگی مثل بیت المقدس ، رمضان کربلای 4 ،5 ،7 و عملیات ثامن الائمه والفجر 8 و کربلایی8 و بدر در این شهرستان به اجرا درآمد .

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز بیان کرد : اهمیت خرمشهر آنقدر است که دشمن بعثی به دنبال اشغال خوزستان جدا کردن آن از پیکره کشورمان بود بعد از ناکامی تجهیزات و امکانات دفاعی فراوانی را در خرمشهر و حومه آن مستقر کرد  و اطراف شهر را مین گذاری کرد و خرمشهر را بعنوان نماد پیروزی خود در جنگ مطرح نمود.

وی ابراز کرد: اما با همت جوانان ایران خرمشهر این پاره تن ایران عزیز را بعد از 78 روز اشغال در تاریخ 3خرداد1361 با هماهنگی سپاه و ارتش و نیروی های مردمی بسیج در عملیات بیت المقدس آزاد شد .
چند نکته در آزاد سازی خرمشهر مهم است . 1.اینکه امام (ره) فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد . 2. اینکه صدام گفته بود اگر ایران بتواند خرمشهر را بگیرد ما بصره را به آنها می دهیم .

3.امداد های اللهی به نقل از فرماندهان عملیات به ویژه شهید صیاد شیرازی که می فرمودند: علی رغم مخالفت های که می شد رزمندگانی که عده و عده نیست برای دشمن قابل مقایسه نبودند ولکن در اوج ایمان اخلاص و توکل و توسل برخوردار بودند و یا نصرت اللهی غیرممکن را ممکن کردند . تا آیات قرآن به درستی ترجمه شود فتح خرمشهر در حقیقت تفسیر آ یه شریفه (کم من نفه قلیله غلبت فقه کثیره باذن الله)  بود .

وی در پایان افزود : فتح خرمشهر آنچنان شور شوق دو کشور ایجاد کرد که زمینه پیروزی های متوالی بعد از آن فتح خرمشهر فتح آب نبود فتح یاور بود که به اذن و نصرت اللهی می شود درمقابل همه دشمنان ایستاد.

این درس فتح خرمشهر برای امروز ماست در برابر تهدید ها و تحریم ها، اگر ایمان، استقامت و توکل و توسل ولایتمداری و شجاعت و اقدام باشد یقینا می شود مشکلات اقتصادی جامعه را حل کرد و از این تهدید یک فرصت برای ترقی کشور دست یافت .

3001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها