خبرهای داغ:
آیت الله علما:

قوت شورای نگهبان ضامن اقتدارنظام است

امام جمعه کرمانشاه، شورای نگهبان را متضمن اقتدار نظام دانست و گفت: تبعیت از اسلام و مبانی آن توطئه های دشمنان را خنثی می کند.
کد خبر: ۸۸۸۶۹۳۸
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه  با اشاره به تربیت اسلامی و ضرورت متذکر شدن انسان به خودش، اظهار داشت: یکی از مسائل اساسی انسان تربیت است، چون طبیعت انسان احتیاج به تربیت و تذکر دارد.

 

وی افزود: تربیت است که انسان را وادار به عمل صالح می کند، همان عملی که بالا می‌رود و انسان را با تقوا می کند.


علما تاکید کرد: انسان باید دائما متذکر باشد و آنچه انسان را حفظ می کند، آن حالت بیداری انسان است.

 

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: به قول مرحوم طباطبایی، تربیت مانند چراغ راهنمای سر چهار راه می ماند و انسان بیدار می تواند انسان را بیدار کند، لذا بهترین مورد هستند که انسان را دائما تذکر می دهند و بیدار می کنند.

 

وی بهترین شکل تربیت را تربیت اختیاری دانست که انسان با اختیار نسبت به تربیت خود اقدام کند و از این تربیت اختیاری است که انسان های بزرگ تربیت می شوند و حضرت روح الله نتیجه همین تربیت است.

 

آیت الله علما تاکید کرد: وقتی رشد و تربیت انسان الهی باشد خود به خود مطیع می شود و تواضع و شکر می کند.

 

وی افزود: انسان دائما در حال سفر است و دائما خودش را باید برای سفر آخرت و قرب الی الله آماده کند و این جز با تربیت الهی ممکن نیست.

 

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به تاکید امیرالمومنین(ع) در مورد تقوا، گفت: ایشان بر محور قرار دادن تقوا در تمام شئون زندگی تاکید داشتند و ما نیز باید بر آن تاکید داشته باشیم.

 

این مسئول با بیان اینکه ۲۵ تیر روز تامین اجتماعی و بهزیستی دو دستگاه خدمتگذار است، گفت:۲۶ تیرماه روز تاسیس شورای نگهبان است که ۱۰۰ درصد مورد تایید امام راحل بود و این ۱۰۰ درصد امام راحل یعنی ۱۰۰ درصد اسلام است.

 

وی با اشاره به فرمایش رهبری، گفت: ایشان شورای نگهبان را نبض نظام  می دانند و این یعنی بقای نظام مستلزم شورای نگهبان است.

 

آیت الله علما تضعیف شورای نگهبان را عامل زیر سوال رفتن نظام و قوت قوای سه گانه را مستلزم  قوت شورای نگهبان دانست.

ا

مام جمعه کرمانشاه با اشاره به توطئه های دشمنان و اهدافشان از ایجاد گروهک های تکفیری چون داعش، گفت: آنها طرح خاورمیانه جدید را داشتند که خوشبختانه بسیاری از طرح های آنان شکست خورد که امثال آیت الله سیستانی نقش اثرگذاری در آنها داشتند.

 

وی سردار سلیمانی را مالک اشتر زمان دانست که ایشان نیز نقش زیادی در موارد فوق و ایجاد وحدت در منطقه داشتند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره توطئه های دشمنان در ایجاد اختلافات قومی، گفت: وحدت شرط اول بقا است و رهبری تاکید زیادی روی وحدت دارند.

 

وی بر پیروی و تبعیت از مواضع اسلام به ویژه در بین نسل جوان تأکید داشت و گفت: باید وحدت ما مبتنی بر مواضع اسلام بوده و مواضع اسلام و امام (ره) مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات