محمد پور عابد؛

دفاع از حرم برگ جدیدی است و با دفاع مقدس قابل قیاس نیست

مدافعان حرم قابل قیاس با دفاع مقدس نیست و مدافعان حرم از هر لحاظ چند پله بالاتر از دفاع مقدس هستند و دفاع از حرم خود برگ جدیدی است.
کد خبر: ۸۹۲۸۴۹۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

  به گزارش سازمان بسیج دانشجویی کشور خبرگزاری بسیج،محمد پور عابد مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لارستان طی یادداشتی بیان داشت: از همه جنگ در ابعاد مختلفی قابل‌تعریف است، مانند نظامی، اقتصادی، سایبری و... اما در ابعاد همه‌گیر، پیروزی در هر جنگی منوط به داشتن رهبر و فرمانده ای آگاه و توانمند و اصلح است تا بتواند ضمن دفاع از ملت خود، فریب دشمن را نخورد و خیانت هم به کشور خود نکند، لذا وجود ولایت‌فقیه در نقش فرمانده کل قوا لازم و واجب است.

وی در خصوص نقش امام در دوران دفاع مقدس گفت: امام (ره) جریان ساز بودند و با تسخیر دل‌ها، روحیه فوق‌العاده‌ای به ملت می‌دادند به‌طوری‌که در سخت‌ترین شرایط با یک سخنرانی ایشان، کل ملت بزرگ ایران روحیه خود را بازمیافتند. بعلاوه ایشان با تسلط به موقعیت و زمان، تصمیم‌های سازنده‌ای داشتند که در پیشبرد و پیروزی دفاع مقدس مثمر ثمر واقع شد.

پور عابد در خصوص علت حمله عراق به ایران ابراز داشت: چرایی حمله عراق به ایران واضح است، کدام‌یک از کشورهای غربی و متحدان جیره‌خورشان مانند عربستان و دولت بعثی به تعهدات خود پایبند بودند؟ بعلاوه اینکه رهبران وقت دولت بعثی عراق با قصد طمع و با پشتوانه جوامع غربی و شرقی دست به این اقدام شنیع زدند.

این فعال دانشجویی در خصوص تداوم جنگ بعد از فتح خرمشهر گفت: پیروزی در جنگ صرفاً، پیروزی مبتنی بر تصرف یا بازپس‌گیری سرزمینی نیست. اگر این‌طور بود، می‌توان آمریکا را فاتح جنگ عراق خواند، درصورتی‌که چنین نیست. پیروزی زمانی حاصل می‌شود که در تمامی ابعاد آن باشد. در خصوص اینکه پایان یافتن جنگ با عملیات مرصاد ارتباط دارد یا خیر، باید دید منظور از رابطه چیست؟ اگر منظور تصمیمات نظامی است، خیر اما اگر منظور تصمیمات سیاسی و یا استراتژیک است، بله رابطه داشت.

وی در خصوص مدافعان حرم و دفاع مقدس تصریح کرد: مدافعان حرم قابل قیاس با دفاع مقدس نیست. مدافعان حرم از هر لحاظ چند پله بالاتر از دفاع مقدس هستند و دفاع از حرم خود برگ جدیدی است زیرا در دفاع مقدس، به جمهوری اسلامی ایران مستقیماً تجاوز شده، بعلاوه به دلیل تازه بودن انقلاب، تمامی مردم هم انقلاب را لمس و درک کرده بودند و هم نسبت به انقلاب خود غیرت داشتند درصورتی‌که در حال حاضر شرایط کاملاً متفاوت است.

پور عابد در خصوص درس‌های دوران دفاع مقدس بیان داشت: درس‌ها فراوان‌اند و در زمینه‌های مختلف می‌توان کتاب‌ها نوشت اما درس اصلی آنکه برای تمدن سازی باید مقاومت کرد نه گفت‌وگو و گفت‌وگو تمدن‌ها امری بیهوده است. لذا برای دستیابی به تمدن ایرانی- اسلامی باید مقاومت و ایستادگی کرد.

وی در خصوص چگونگی نهادینه کردن مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس اظهار داشت: باتربیت نسلی دلسوز و انقلابی و از همه مهم‌تر اعتماد به نسل جوان می‌توان مدیریت جهادی را نهادینه کرد.

ارسال نظرات