مسئول کرسی‌های آزاداندیشی بسیج دانشجویی در اردبیل:

اندیشگاه‌های انقلاب اسلامی در بسیج دانشجویی راه‌اندازی شد

مسئول کرسی‌های آزاداندیشی بسیج دانشجویی گفت: با توجه به مسائل مختلف و تحولات روزافزون منطقه‌ای و جهانی اندیشگاه‌های انقلاب اسلامی در دفاتر بسیج دانشجویی راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۸۹۳۷۷۷۶
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، محمدرضا موسوی ظهر امروز در جمع دانشجویان بسیجی اردبیل اظهار داشت: مطالبه‌گری  و شیوه‌های آن در زمان فعلی مهم است چرا که روش آزاداندیشی بهترین روشی است که می‌تواند علاوه بر برطرف کردن مشکلات جامعه سبب ایجاد یکدلی و وحدت بین مردم و مسئولان شود.

وی از راه‌اندازی اندیشگاه‌های انقلاب اسلامی در دفاتر بسیج دانشجویی خبر داد و گفت: با توجه به مسائل مختلف و تحولات روزافزون منطقه‌ای و جهانی اندیشگاه‌های انقللاب اسلامی در دفاتر بسیج دانشجویی راه‌اندازی شده است تا دانشجویان بسیجی با اجتناب از ورود سطحی و کم فایده به مسائل و مشکلات  کشور، منطقه و بین‌الملل با تحلیل‌های درست، عالمانه و منطقی به صورت عمقی به طرح مسائل پرداخته و ضمن روشنگری‌های دقیق بتوانند توطئه‌های دشمنان را ریشه‌ای حل و فصل کنند.

موسوی با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان اسلام در شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: کرسی‌های آزاداندیشی بهترین شیوه برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان برای نفوذ و اعمال اندیشه در بین دانشجوبان است.

مسئول کرسی‌های آزاداندیشی بسیج دانشجویی افزود: باید کرسی‌های آزاداندیشی کشور را به سمت گفتمانی کردن بحث آزاداندیشی نزدیک کرد تا دانشجویان ها با درک ماهیت واقعی آزاداندیشی بتوانند پاسخ مناسبی برای دغدغه‌های خود پیدا کنند.

وی با اشاره به مهمترین ویژگی‌های فرد آزاداندیش بیان کرد: دانشجویان انقلابی باید به تاسی از شهید علم‌الهدی و دیالمه دنبال مطالعه منطقی بروند و با ریل‌گذاری فکری و فرهنگی بتوانند در مسیر برطرف شدن چالش‌های انقلاب افکارشان را پیش ببرند.

موسوی با اشاره به ساختار فکری دانشجویان بسیجی اظهار کرد: ساختار فکری انقلاب  در واقع برای مقابله با افکار ظاله و منحطی که با نظام زاویه داشت و اغلب نیز نخبگان جامعه را هدف قرار داده بود تشکیل شد.

مسئول کرسی‌های آزاداندیشی بسیج دانشجویی با بیان اینک بسیج دانشجویی به عنوان صاحب خانه انقلاب باید چالش‌های پیش روی نظام  را برطرف کند، تصریح کرد: در این میان نقدپذیری و تحمل حرف مخالف نیز حائز اهمیت است.

وی در مورد مسائل حوزه جوانان بیان کرد: در حوزه جوانان  باید به مسائلی چون بی‌حجابی، ازدواج و مشکل در وطن‌پرستی به صورت ریشه‌ای پرداخت شود تا مشکل بی‌تفاوتی در جوانان نیز از بین برود.

مسئول کرسی‌های آزاداندیشی بسیج دانشجویی با اشاره به بحث عملیاتی کرسی‌های آزاداندیشی افزود: برای برگزاری موفق یک کرسی تاثیرگذار اول باید کرسی درون گفتمانی برگزار شود تا پس از بر طرف کردن مسائل موجود بتوان کرسی عمومی را با موفقیت بیشتری برگزار کرد.

موسوی با بیان اینکه باید در انتخاب موضوع وسواس بیشتری به خرج داد، گفت: کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعات کلیشه‌ای چون رابطه دختر و پسر امروزه کاربرد کمتری دارد و دانشجویان باید به دنبال مسائل ریشه‌ای که بی سر و صدا به دنبال رخنه در بین جوانان هستند بپردازند تا با روشنگری‌های عمیق بتوانند توطئه‌های دشنان را خنثی کنند.

 

ارسال نظرات