خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

اربعین بمب اتم اسلامی/نگاه به آثار تاریخی نگاه معرفتی/اتفاقات کردستان عراق نشان داد تکیه به آمریکا مشروعیت نمی‌آورد

حجت الاسلام امینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود گفت: باید کشور‌ها از اتفاقات اخیر در کردستان عراق عبرت بگیرند که با تکیه بر آمریکا مشروعیت پیدا نمی‌کنند و عبرت بزرگ منطقه این جریان بود.
کد خبر: ۸۹۴۳۲۸۱
|
۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شاهرود با اشاره به اربعین حسینی اظهار کرد: زیارت اربعین سیدالشهداء قدرتی فرامنطقه‌ای را نشان می‌دهد که برای همه اهل عالم است است.
وی با بیان اینکه اگر در سال ۷۰ با آزمایش بمب اتم پاکستان گفتند اسلام دارای بمب اتم شد افزود: امروز بمب اتم اسلامی اربعین است که نه سلاح هسته‌ای غیر متعارف است بلکه مشارکت جمعیتی عاشق، خستگی ناپذیر، منتظر و جهادی است که دشمن را می‌ترساند.
امینی خاطر نشان کرد: آنقدر که برای هسته‌ای فریاد می‌زنند رهبری تاکید دارند آن‌ها خودشان می‌دانند که اعتقادات ما چیست و آن که قدرت که ما را توسعه داده است این قدرت‌های ناشناخته است و مزیت اسلام این قدرت هاست.
وی با بیان اینکه اگر اجتماع بودائیان و هندو‌ها و حتی حج ما مسلمانان که واجب و لازم است را ببینیم به اربعین از کم و کیف نمی‌رسد بیان کرد: این مزیت جهان اسلام در مقابله با دشمن است که قدرت مردمی ما را نشان می‌دهد وگرنه استکبار آنقدر بمب اتم دارد که می‌تواند کره زمین را سه بار زیر و رو کند.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ها به دیدار پوتین رئیس جمهور روسیه با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: پوتین در دیدار رهبری جمله‌ای را مطرح کردند که باید در آن تعمل نمود که (تولیدکنندگان روسی دعا می‌کنند تحریم آمریکا پایان نپذیرد) حال آنکه مردم ما با عمل نشان دادند با این همه پیشرفت در زمینه‌های مختلف دفاعی و فناوری در روزگار تحریم جدی که قریب به چهل سال است.
وی ادامه داد: ملت ما هم دعا کردند و هم شعار دادند و هم عمل کردند و چه خوب است بعضی‌ها که هنوز قلبشان با غرب است درس بگیرند که روسیه و رئیس جمهور او اینگونه بیان می‌کند.
اربعین بمب اتم اسلامی/نگاه به آثار تاریخی نگاه معرفتی/اتفاقات کردستان عراق نشان داد تکیه به آمریکا مشروعیت نمی‌آورد
امینی با اشاره به هفته بسیج دانش آموزی و تبریک به دانش آموزان بسیجی با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در جمع دانش آموزان در موضوع دشمن شناسی اظهار کرد: دشمن درجه اول ما آمریکاست و این به خاطر تعصب و احساسات نیست بلکه تاریخ شصت ساله ما نشان می‌دهد و رهبری تاکید فرمودند: باید شما آینده را با تحصیل علم و تهذیب نفس و فناوری و پیشرفت به جلو ببرید و کشور را بسازید که دانش آموزان ادامه دهنده راه هستند.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تاریخ و آثار تاریخی عنوان کرد: آثار تاریخی در نظام اسلامی که افتخار ماست نباید فقط نگاه اقتصادی به آن باشد یا نگاه تفریحی و گذراندن وقت و تلف نمودن عمر و اوقات فراغتی باشد و خیلی از این‌ها باید بیشتر دقت شود که نگاه به آثار تاریخی نگاه معرفتی وشناختی و عبرتی باشد و عزیزان میراث فرهنگی باید این نگاه را تقویت کنند تا بتوان چیزی از مشاهده این آثار درک و دریافت شود.
امام جمعه شاهرود با اشاره به ۱۳ آبان و ۳ واقعه رخ داده در این روز گفت: روز ۱۳ آبان یادآور تبعید امام راحل در سال ۱۳۴۳ به علت مخالفت با قانون کاپیتولاسیون و همراه شدن دانش آموزان در راهپیمایی سال ۱۳۵۷ و شهادت جمع زیادی از مردم بویژه دانش آموزان و تسخیر سفارت آمریکا که حقاٌ لانه جاسوسی بود در سال ۱۳۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) و به فرمود: ه ایشان انقلاب دوم و مهمتر از انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به روز مبارزه با استکبارجهانی افزود: امسال رئیس جمهور آمریکا که شاید آدم نرمالی نباشد که البته این هم شاید از حلیه سیاست آمریکایی‌ها باشد، حرف‌های بی ربطی به مردم ایران و تهدید و تحریم سپاه و نقض برجام انجام داده که به فرمود: ه رهبر انقلاب مردم جواب خواهند داد که اولین فرصت برای این جواب روز ۱۳ آبان است که مردم جواب خود را بدهند.
امینی با تاکید بر حضور همه اقشار مختلف مردم در صحنه بیان کرد: ماه صفر است و عزاداران و هیئت‌ها با پرچم‌های خود در این راهپیمایی شرکت و جواب دندان شکنی به آمریکا بدهند چرا که آمریکا دشمن ماست و نزدیک به صد مورد کلان از لیست دشمنی‌های آشکار آمریکا است که مورد اخیر آن توهین به ملت ایران و نقض برجام و به کار بردن نام جعلی برای خلیج همیشه فارس است.
وی با بیان اینکه با اتحاد ارتش و سپاه و جواب‌های محکم مسئولین سپاه در جواب ترامپ آن‌ها از مواضع خود در تهدید سپاه دست برداشته اند افزود:، اما تحریم‌های سپاه را انجام داده اند و حضور مردم در صحنه امسال پرشور و شعوری دیگر آفریده خواهد شد با فریاد مرگ بر آمریکایی که سر خواهید داد.
اربعین بمب اتم اسلامی/نگاه به آثار تاریخی نگاه معرفتی/اتفاقات کردستان عراق نشان داد تکیه به آمریکا مشروعیت نمی‌آورد
امام جمعه شاهرود با اشاره به توطئه‌های استکبار برای جداکردن عراق و ایران عنوان کرد: آمریکا برای ساختن عراق و بازسازی آن وعده‌هایی به مسئولین عراقی داده تا عراق را از ایران جدا کند و دعوت پادشاه عربستان از نخست وزیر عراق و پذیرایی مفصل در راه این اقدامات شوم است و باید دولتمردان عراقی هوشیار و مراقب باشند.
وی ادامه داد: شیعه هر کجای دنیا که باشد با هم است و عراق و ایران جدایی ناپذیر هستند و این توطئه دشمنان نیز ناکام خواهد ماند چرا که تجربه کرده اند و خود را خسته می‌کنند و در خیالات خام خود خواهند ماند و باید مراقب باشند مسئولین عراقی که با این در باغ سبز و سرخ ناسپاسی نکنند.
امینی با اشاره به توطئه آمریکا در تجزیه سوریه نیز گفت: آن‌ها تلاش دارند تا نقطه‌ای از سوریه را هم که شده مثل رقه اشغال کنند و این ناکامی خود را جبران کنند و این آرزو را به گور خواهند برد با مقاومت ملت و دولت این کشور.
وی با بیان اینکه جریان اقلیم کردستان یک عبرت باید بود اضافه کرد: بارزانی دل خود را به آمریکا و اسرائیل خوش کرد، اما با چه عقلی با اینکه دیده بود که نباید به آمریکا تکبه کرد و نمونه اش ترکیه و دولت اردوغان بود چرا که آن‌ها با منافع امت اسلام کاری ندارند و بیچاره مجبور به استعفا شد و باید کشور‌ها عبرت بگیرند که با تکیه بر آمریکا مشروعیت پیدا نمی‌کنند و عبرت بزرگ منطقه بود.
وی با اشاره به ۱۴ آبان روز فرهنگی عمومی هم گفت: روز فرهنگ عمومی مهم است چه دینی چه ملی و آداب و سنت ما و باید تلاش کنیم تا بتوانیم به این بخش به اندازه توان کمک کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها