عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با بسیج:

قبول برجام مهم‌ترین آسیب خارجی فتنه ۸۸ است

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس تحریم‌های ظالمانه و قبول برجام را بعنوان مهمترین آسیب خارجی فتنه ۸۸ دانست.
کد خبر: ۸۹۶۶۷۵۵
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهارداشت: در فتنه ۸۸ عوامل داخلی و خارجی در یک پروژه ساختارشکنانه نظام را تا لبه پرتگاه به پیش بردند، بطوریکه آمریکا و غرب و برخی کشور‌های منطقه بعنوان عوامل خارجی و فتنه گران بعنوان پیاده نظام دشمن در این حرکت شوم سهیم بودند.

وی تصریح کرد: قبل از انتخابات ۸۸ رییس جمهور آمریکا طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب به قدرت متطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران اذعان می‌کند، اما پس از وقایع تاسف انگیز انتخابات، امیدوارانه از فتنه گران و آشوب‌های خیابانی حمایت می‌کند.

نماینده سابق مردم یزد در مجلس، حمایت‌های استکبار جهانی از فتنه ۸۸ را تاثیر گذار دانست و افزود: غربی‌ها علاوه بر در اختیار گذاشتن سفارتخانه‌های خود که بعنوان خاک یک کشور مخسوب می‌شود از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین آموزش برخی سران آشوبگر در کشور‌های حوزه خلیج فار استفاده کردند تا بتوانند به این حرکت ساختار شکنانه دامن بزنند.

جوکار اظهارداشت: آمریکایی‌ها بهترین راه اغنای جامعه هدف خود و سران آشوبگر را همان رویکرد تحولات مخملی را دنبال می‌کرد، لذا با استدلال و یا کلید واژه تقلب در انتخابات و باز شماری آرا به آشوب‌ها دامن می‌زدند، اما در واقع موضوع اصل نظام و ولایت فقیه مورد هدف دشمن و فتنه گران قرار گرفته بود.

وی گفت: این موضوع بار‌ها قبل و بعد انتخابات در مصاحبه‌های فتنه گران عنوان می‌شد که در صورت عدم پیروزی تا برهم زدن ساختار نظام به پیش خواهند رفت.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: جبهه استکبار با برنامه ریزی از پیش تعیین شده و بکار گیری سران فتنه بعنوان بازیگران این توطئه به دنبال ساختار شکنی و انحراف در نظام اسلامی ایران بود.

وی رفتار و گفتار سران فتنه را منطبق با سیاست‌های غربی‌ها عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران تا قبل از فتنه بعنوان یک قدرت منطقه‌ای مطرح بود و رفتار و گفتار سران فتنه و برخی خواص بی بصیرت علاوه بر تحمیل هزینه‌های مادی فراوان این اقتدار را با چالش مواجه کرد.

جوکار عنوان داشت: جمهوری اسلامی برخاسته از مکتب دین مبین اسلام است و در شرایطی که همه کشور‌ها در حال الگوبرداری از این نظام بوده و هستند مطرح کردن تقلب در انتخابات و آشوب‌های خیابانی این اقتدار را تعدیل کرد، زیرا هیچگاه حتی غربی‌ها نیز این میزان آرای انتخاباتی پای صندوق‌های رای خود نداشتند لذا فتنه گران شیرینی این حضور ۴۰ میلیونی را به کام مردم و نظام تلخ کردند.

نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی فتنه ۸۸ را دارای تبعات داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: مهمترین آسیب در داخل علاوه بر خسارت به بیت المال مسلمین و کشته شدن عده‌ای بی گناه، از بین رفتن برخی چهره‌های تاثیر گذار داخل نظام بود که می‌توانستند همچنان یار انقلاب باقی بمانند، اما هراز چند گاهی صافی انقلاب در اتفاقات و لحظات حساس برخی افراد بی بصیرت و خسته را رد می‌کند.

وی از تحریم‌های ظالمانه و قبول برجام بعنوان مهمترین آسیب خارجی فتنه ۸۸ یاد کرد و افزود: هرچند کشور تا قبل از وقایع سال ۸۸ تحریم بود، اما این اتفاقات تاثیر گذار در روند تحمیل تحریم‌های ظالمانه بیشتر و قبول برجام در مذاکرات هسته‌ای را می‌توان مهمترین آسیب نامید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه این فتنه با حضور خودجوش مردم خنثی شد، افزود: دشمن هنوز ملت ایران را نشناخته است و هرچند این مردم در تنگنا‌های اقتصادی و معیشتی گرفتار هستند، اما پای انقلاب و نظام ایستادند و این بار‌ها در صحنه‌های مختلف به همگان اثبات شده است.

وی بیان داشت: امروز اگر حقوق نجومی و فساد و قاچاق داریم همه در راستای ناکارآمد جلوه دادن نظام بوده ومسوولان بدانند که مردم دیون خود را به انقلاب و نظام ادا کردند و اکنون نوبت آنهاست تا با خدمت صادقانه اهداف انقلاب را به پیش ببرند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها