خبرهای داغ:

۷۰۵ خانوار مددجویی استان سمنان خودکفا شدند

۷۰۵ خانوار از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان با ایجاد فرصت‌های شغلی توسط این نهاد خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شدند.
کد خبر: ۸۹۹۴۴۹۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، علیرضا خدابنده، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه کمیته امداد تلاش می‌کند با پرداخت تسهیلات از منابع کمیته امداد و قرض‌الحسنه بانکی در قالب وام های اشتغال با هدف خودکفایی خانوارهای تحت حمایت گام بردارد افزود: آموزش و مشاوره‌های شغلی قبل و بعد از اجرای طرح‌های اشتغال به مددجویان جویای کار ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: در ده‌ماهه امسال ۷۰۵ خانوار مددجویی استان سمنان با ایجاد فرصت‌های شغلی خودکفا و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند و تا پایان سال جاری این رقم افزایش خواهد یافت.

علیرضا خدابنده با اشاره به اینکه دریازده ماه امسال هزار و ۱۶۰ فرصت شغلی برای مددجویان استان سمنان ایجادشده است بیان کرد: عمده مشاغل ایجادشده ۶۴۲ طرح صنعتی و خدماتی، ۳۹۰ طرح دام‌پروری، ۷۱ طرح کشاورزی، ۵۴ طرح صنایع‌دستی و سه طرح شیلات بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان ضمن یادآوری اینکه هزار و ۱۶۰ فرصت شغلی در این مدت بااعتبار ۲۱ میلیارد و ۱۷۳ میلیون تومان ایجادشده است بیان کرد: ۱۴ میلیارد ۹۴۰ میلیون تومان از منابع بانکی و شش میلیارد و ۲۳۳ میلیون تومان از منابع کمیته امداد تأمین‌شده است.

شایسته ذکراست، اعتبارات اشتغال کمیته امداد استان سمنان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها