خبرهای داغ:
یادداشت/ سهیلا عظیمی:

روزهای محبت و شکوفه

روزهای احسان و نیکوکاری، روزهای بارش باران عاشقی است بخشیدن لبخند به دیگران و قرار دادن نشانی از خود در دیگران، اثری معنوی است که با هیچ حادثه ای از ذهن ها پاک نمی شود.
کد خبر: ۸۹۹۶۳۶۹
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

خبرگزاری بسیج قزوین: در گوشه گوشه ی این شهرِ بی بهار، این شهر بی سرود، چشمان بغض کرده یک کودک یتیم، در انتظار دست نوازشگر شماست
می گویند آدمی بنده محبت است و هر چه نتواند سنگ خارای قلبش را بگشاید، محبت خواهد توانست. اگرچه انسانیت انسان اقتضا می کند تا هر لحظه، لحظه احسان و هر روز، روز نیکوکاری باشد؛ اما روزهای آخر اسفند ماه هر سال، به عنوان روزهای احسان و نیکوکاری است تا مردم در آستانه برپایی یک نوروز جدید، عملا به یاری هم بشتابند و دستِ یکدیگر، بگیرند.
در این میان، اداره کل بهزیستی بانی جمع آوری این کمکهاست؛ اگرچه کمک مردم به همنوعان خود، تنها در مادیات خلاصه نمی شود و انسانها، هر لحظه و هر روز، محتاج کمکهای معنوی همنوعان خود هم هستند.
به هر حال از آنجا که محبت، محبت می آفریند و به فرموده امام علی (ع)، «کما تُعینُ، تُعانُ؛ همانگونه که یاری می کنی؛ یاری می شوی»، این نوشتار می کوشد تا از احسان و نیکوکاری بگوید برای شما که خود دریای رحمت و اقیانوس محبت هستید.
فارغ از گفته های دینی، شاعران و بزرگان فرهنگ کشور عزیزمان ایران نیز ابیاتی را در مورد نیکی و نیکوکاری بیان کرده اند که نشان از قدمت این عمل خداپسندانه در فرهنگ غنی ایرانی است. ابیاتی که انسان را به یادکرد روزهای فروماندگی فرا می خواند و شُکرانه سلامتی و تنعّم را در احسان و نیکوکاری به دیگران می بیند:
کسی کوی دولت ز دنیا بِبُرد که با خود نصیبی به عُقبی ببرد
درون فروماندگان شاد کن ز روز فروماندگی یاد کن و در جای دیگر صائب تبریزی می فرماید:
همچو خورشید به ذرات جهان قسمت کُن
گر نصیبِ تو ز گردون، همه یک نان باشد
روزهای احسان و نیکوکاری، روزهای بارش باران عاشقی است بخشیدن لبخند به دیگران و قرار دادن نشانی از خود در دیگران، اثری معنوی است که با هیچ حادثه ای از ذهن ها پاک نمی شود.
دین اسلام در ضرورت مشارکت اجتماعی توصیه‌ها و راهکارهای بسیاری ارائه نموده و بر آن تأکید داشته است. اسلام مشارکت انسان‌ها را ضامن بقای اجتماعی دانسته و جوامعی را که مشارکت می‌کنند، جوامعی پویا می‌داند. مشارکت مؤمنان در عمل اجتماعی که از مصادیق عمل صالح و احسان است، دایره‌ای گسترده از اعمال در حوزه‌های نظامی، اقتصادی، فرهنگی، علمی، سیاسی و مانند آن‌را در بر می‌گیرد. (سوره مائده/ آیه شریفه ۲)
عنایت قرآن کریم بر توجه به دیگران، به حدی است که انفاق و گره گشایی از کار دیگران را از شرایط مهم بهره جستن از روح هدایت گری قرآن می داند. چنان که خداوند در آیه های 2 و 3 سوره بقره می فرماید: آن کتاب (قرآن) که تردیدی در آن راه ندارد، مایه هدایت پرهیزکاران ست. (پرهیزکاران) کسانی هستند که به غیب (یعنی آنچه از حس، پوشیده است) ایمان دارند و نماز به پا می دارند و از مواهبی که روزی شان دادیم، انفاق می کنند.

از همین رو و با توجه به فرارسیدن بهار طبیعت، چه خوش است بهاری که به کمک بهزیستی، یاریگر محرومان جامعه بشتابیم و با کمک های خود هر چند بسیار کوچک، غبار غم از دل فرشته های معصوم نیازمند و خانواده های محروم بزداییم.

این کمک ها می تواند به صورت کمک های غیرنقدی شامل البسه نو، سبد غذایی، میوه، کفش، آجیل و سایر اقلام مورد نیاز باشد.
همچنین شماره حساب مشارکت های مردمی جهت دریافت کمک های نقدی همشهریان برای کمک به معلولین، نیازمندان، فرزندان بی سرپرست شامل :
شماره حساب بانک تعاون:
250492134532281
شماره کارت بانک تعاون:
5029081015702620
سامانه دریافت کمک های مردمی از طریق موبایل:
*۷۳۳*۴*۱۴۰۰۰۰۹می باشد.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها