در اولین روز از بهار ۹۷ صورت گرفت؛

اجرای ۱۳ هزار برنامه فرهنگی در سطح شهر مشهد

در اولین روز از بهار ۹۷، ۱۳ هزار و ۲۶۵ نمایش خیابانی، جشن‌های آیینی، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه و... برگزار شده است.
کد خبر: ۹۰۰۱۷۸۴
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ ب نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهدمقدس، قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با بیان اینکه اقدامات شاخصی در روز ۲۹ اسفندماه برای آماده‌سازی شهر به منظور حضور زائران و استفاده مجاوران انجام شده است، گفت: طبق آمار ارائه شده در روز اول نوروز، ۱۳ هزار و ۲۶۵ نفر در مراکز اسکان موقت و اضطراری پذیرش شده‌اند.

خلیل‌الله کاظمی در خصوص توزیع محصولات فرهنگی نیز بیان کرد: در این روز، یک هزار عدد اقلام فرهنگی در ایستگاه‌ها و ۳۲ بروشور و نقشه گردشگری در ارتفاعات جنوب مشهد جهت راهنمایی کوهنوردان و زائران توزیع شده است.

به گفته وی، روز اول فروردین بیش از ۳ هزار محصول گردشگری در پایگاه‌های راهنمای زائر در بین مسافران نوروزی توزیع شده است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اضافه کرد: برای راهنمایی زائران در ایام نوروز ۲۶ پایگاه در سطح شهر راه‌اندازی شده که در روز اول نوروز به بیش از ۷ هزار نفر خدمت‌رسانی شده است.

کاظمی در خصوص فعالیت مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری بیان کرد: این مرکز در روز‌های نوروز به صورت شبانه‌روزی و سه زبانه فعال است که در اولین روز از سال ۹۷، به یک هزار و ۷۶۸ تماس پاسخگویی شده است.

وی همچنین به خدمات ارائه شده در ایستگاه‌های استقبال از زائران اشاره کرد و گفت: در این راستا تاکنون ۱۵۳ خدمات خودرویی شامل برق اتومبیل، مکانیک و ... در این ایستگاه‌ها مستقر هستند که در این روز به ۳۱ مورد به زائران خدمت‌رسانی کردند.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در ادامه به برگزاری نمایش‌های خیابانی و جشن‌های آیینی اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا روز اول فروردین، ۱۳ هزار و ۲۶۵ نمایش خیابانی، جشن‌های آیینی، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه و... برگزار شده است.

کاظمی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در روز اول فروردین بیان کرد: سرویس‌‎دهی اتوبوس برای شرکت و برگشت از همایش دیدار با مقام معظم رهبری توسط ۲۵۰ دستگاه اتوبوس صورت گرفته است ضمن اینکه اتاق مدیریت بحران جهت تمهیدات ترافیکی تحویل سال و سخنرانی در مرکز کنترل مستقر بوده‌اند.

وی در پایان گفت: از ۲۵ فروردین تاکنون، بیش از ۷۶ هزار نفر از خدمات پایگاه‌های استقبال از زائر در سطح شهر مشهدمقدس بهره‌مند شده‌اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها