خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

شتاب بخشیدن به مهاجرت معکوس به روستاها با تأمین امکانات

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار جمعی از دهیاران استان قزوین گفت: شتاب بخشیدن به مهاجرت معکوس به روستاها با تأمین امکانات میسر است
کد خبر: ۹۰۶۶۲۹۳
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از دهیاران استان قزوین که به مناسبت روز روستا و عشایر برگزار شد، با بیان اینکه باید همه بسیج شویم تا از فرصت‌های مناطق روستایی بیشترین بهره‌برداری را انجام دهیم، اظهار کرد: بسیاری از فرصت‌های خاموش و جدید در مناطق روستایی وجود دارد که باید فعال شود و مورد استفاده قرار گیرد.
وی با تأکید بر اینکه استفاده از فرصت‌های روستایی به هنر مسئولان بستگی دارد، تصریح کرد: اگر ظرفیت‌های علمی، فکری و تجربی به کار گرفته شود، ظرفیت‌های بسیاری در روستاها وجود دارد که فعال خواهند شد.
امام جمعه قزوین یادآور شد: در گذشته شاهد بودیم مناطقی مانند الموت، بخش زیادی از نیازهای پروتئینی تهران را تولید و تأمین می‌کرد اما امروز شاهدیم که محصولات پروتئینی و لبنی صنعتی روی سفره‌های مردم این منطقه است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: باید همایش‌های کاربردی به منظور معرفی و استفاده از فرصت‌های روستایی برگزار شود و افراد متخصص و مجرّب تجربه‌های خود را به منظور فعال کردن این ظرفیت‌ها منتقل نمایند.
وی با بیان اینکه امروز جاذبه‌ای در حال ایجاد شدن است که مردم برای استفاده از آب و هوا و محیط سالم به روستاها مهاجرت کنند، خاطرنشان کرد: در آینده نه چندان دور شاهد مهاجرت معکوس خواهیم بود و تأمین امکانات به این مهاجرت کمک خواهد کرد.
آیت‌الله عابدینی در این خصوص ادامه داد: برای دست‌یابی به این هدف مهم، نیازمند برنامه‌ریزی و مشارکت همه دهیاران هستیم که در قالب نشست‌های رسمی مشترک بتواند فارغ از روزمرگی‌ها برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهند.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید از فرصت‌هایی که در اختیار داریم به نحو شایسته برای خدمت به مردم استفاده کنیم، گفت: ایجاد اشتغال یکی از خدمت‌های بزرگ محسوب می‌شود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید با فعال کردن ظرفیت هر منطقه، مشکل اشتغال را برطرف کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین سازگار کردن محصولات باغی و زراعی با شرایط اقلیمی را بسیار ضروری دانست و اظهار کرد: اگر کمیت و کیفیت محصولات باغی و زراعی در برخی مناطق به خاطر شرایط اقلیمی پایین است، باید با محصولات سازگار با آن منطقه جایگزین شود.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه باید مساجد محور هر منطقه و روستا قرار گیرند، تصریح کرد: اگر شهروندان و مسئولان می‌خواهند کارشان مؤثر واقع شود باید مساجد را کانون و محور قرار دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها